Forum FAQ Szukaj Użytkownicy Rejestracja Statystyki Profil Zaloguj Albumy Kontakt

Poprzedni temat «» Następny temat

Wstać o 2 w nocy, spóźnić się na wschód i zaliczyć wycof...

Autor Wiadomość
kefir 

Dołączył: 16 Sie 2017
Posty: 114
Wysłany: 2018-07-25, 07:54   Wstać o 2 w nocy, spóźnić się na wschód i zaliczyć wycof...

... z Koskowej Góry, to potrafię tylko ja :lol :


Widoki z polany pod Bryndzówką

Mapa Beskidu Wyspowego nie obejmuje Koskowej Góry, mapy Beskidu Makowskiego nie mam (a kto ma?), więc musiało wystarczyć zdjęcie z Atlasu Gór. Chciałem z Bieńkówki wejść niebieskim, nawigacja mnie doprowadziła do celu, ale nie widziałem oznaczeń szlaku. Wbiłem kolejną lokalizację – Koskowa Góra, licząc, że poprowadzi mnie do dróżek przy masztach telekomunikacyjnych. Dojechałem do Makowskiej Góry, zobaczyłem szlak i szybkim truchtem ruszyłem pod górę żeby nadrobić stracony czas. Jakieś maszty z parkingu wiedziałem, szlak jest, azymut się zgadza, więc co może iść nie tak? Po 25 minutach znalazłem połączenie z żółtym szlakiem – zgadza się, gdzieś w okolicy powinna być polana i szczyt. Biegam po leśnych dróżkach, robi się coraz jaśniej i nigdzie nie widzę nadajników. Sporo czasu zajęło mi błądzenie i chaszczowanie w coraz mniej logicznych miejscach, po raz kolejny postanawiam wrócić kawałek i… w świetle słonecznym orientuję się, że jestem na czarnym, a nie niebieskim szlaku. SIC.

No ale skoro już jestem w okolicy to wrócę do auta i podjadę w okolice Koskowej Góry. Zanim doszedłem do samochodu musiałem urwać gałąź z drzewa żeby się odgonić od jakiegoś kundla który już się obudził. Oprócz tego była sarna, jakiś wielki ptak, nietoperz, wiewióry, zając… ale dzikie zwierzęta są bardziej pacyfistyczne niż te udomowione przez człowieka.


Sporo chmur od rana

Dojeżdżam do Bogdanówki, najwyżej jak droga puszcza. Masztów w dalszym ciągu nie widzę, ale w dzień dużo łatwiej połapać się w topografii. Idę kawałek na pałę, za plecami odsłania się coraz szersza panorama, niestety już wszystko mocno paruje.


Widok z okolic Koskowej Góry w stronę Lubonia Wielkiego

Wchodzę do lasu pod szczytem i nagle budzi mnie lepiej niż poranna kawa, dzik przy szlaku. Szybka ewakuacja na pobliskie drzewo, chwilę siedzę, dzik buszuje w krzakach przy szlaku i wydaje odgłosy zdecydowanie potwierdzające, że nie uciekł. Zaczynam krzyczeć do niego żeby sobie grzecznie poszedł, później próbowałem innych dźwięków, ale miał mnie gdzieś. Po jakimś czasie, postanawiam podjąć kolejną próbę ataku szczytowego, natomiast teraz idę wolniej i patrzę po drzewach przy szlaku na co w razie czego da się szybko wejść. O dziwo, nie tak łatwo znaleźć takie drzewo w lesie. Jestem tuż przed szczytem i znowu chrumkanie, i znowu na drzewo, i znowu wydzieranie się i przechodzenie przez różne odgłosy. Wycieczka trwa już godzinę, przeszedłem ledwo 4 kilometry, zwiedziłem drzewa w lesie – niektórzy w Himalajach zawracają 30 metrów od szczytu, więc ja w kapuścianych górach też mogę. W pojedynkę wystarczy już tych przygód. Koskowa Góra nie zaliczona, wschodu nie oglądnąłem, nie wyspałem się… to po powrocie do domu zrobiliśmy sobie maraton rowerowy żeby wykorzystać piękną pogodę przynajmniej w ten sposób.
_________________
http://summitate.wordpress.com/

"Polacy rozpoczęli tę grę i oni powinni ją zakończyć." Simone Moro
 
 
sokół 


Wiek: 38
Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 8399
Skąd: Bytom
Wysłany: 2018-07-25, 10:04   

O kurna, to jedna z lepszych relacji ever, jakie czytałem. Dwa razy włazić na drzewo to już coś. Szkoda, że nie masz zdjęć z drzewa (jakbyś miał kij do selfie...) ale w sumie fajny wypad!
Profil Facebook
 
 
laynn 


Dołączył: 01 Sie 2013
Posty: 7842
Skąd: Zagłębie Dąbrowskie
Wysłany: 2018-07-25, 10:34   

Na Koskowa to prawie wjechać można.
Choć autem na drzewo ciężko wjechać ;)
Fotki fajne.
_________________
Tam na dole zostało Wszystko to co cię męczy
Patrząc z góry wokoło Świat wydaje się lepszy
https://mniejszeiwiekszegory.blogspot.com/
https://www.flickr.com/photos/138543993@N07/albums
Profil Facebook
 
 
kefir 

Dołączył: 16 Sie 2017
Posty: 114
Wysłany: 2018-07-25, 11:06   

Miałem jedno zdjęcie robione na drzewie z ręki. Niestety wczoraj telefon padł i chyba go nie odratuję.
_________________
http://summitate.wordpress.com/

"Polacy rozpoczęli tę grę i oni powinni ją zakończyć." Simone Moro
 
 
Piotrek 


Wiek: 44
Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 6856
Skąd: Żywiec-Sienna
Wysłany: 2018-07-25, 21:28   

Ale czad. Długo ten wypad chyba będziesz pamiętał :D
 
 
laynn 


Dołączył: 01 Sie 2013
Posty: 7842
Skąd: Zagłębie Dąbrowskie
Wysłany: 2018-07-25, 21:33   

No ale selfie z dzikiem pod drzewem jak nic by wygrało w cuglach zdjęcie miesiąca. Szkoda go ;)
_________________
Tam na dole zostało Wszystko to co cię męczy
Patrząc z góry wokoło Świat wydaje się lepszy
https://mniejszeiwiekszegory.blogspot.com/
https://www.flickr.com/photos/138543993@N07/albums
Profil Facebook
 
 
buba 


Dołączyła: 09 Lip 2013
Posty: 3922
Skąd: Oława
Wysłany: 2018-08-01, 19:51   

A ten dzik jakos cie atakowal, byl agresywny? Bo zwykle do czynienia mialam tylko z dzikami bytomskimi, ktore ryja na osiedlu, biegaja miedzy autami na parkingu i spotyka sie je czesto na spacerach do lasu. Ale te nasze sa lagodne, tzn calkowicie maja ludzi w d... i trzymaja dystans.

Szkoda ze nie masz foty z dzikiem! Moze uratujesz ta z telefonu?
_________________
"ujrzałam kiedyś o świcie dwie drogi, wybrałam ta mniej uczęszczaną. Cała reszta jest wynikiem tego, że ją wybrałam"

na wiecznych wagarach od życia..
Ostatnio zmieniony przez buba 2018-08-01, 19:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sokół 


Wiek: 38
Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 8399
Skąd: Bytom
Wysłany: 2018-08-01, 19:57   

buba napisał/a:
Ale te nasze sa lagodne, tzn calkowicie maja ludzi w d... i trzymaja dystans.


No nie wiem, Magdę kiedyś goniły od Stolarzowic aż do stacji Bytom Północ. Pedałowała jak Majka.
Profil Facebook
 
 
kefir 

Dołączył: 16 Sie 2017
Posty: 114
Wysłany: 2018-08-01, 22:46   

Telefon niestety padł na amen amenów. Poszły zdjęcia z drzewa, wcześniejsza wycieczka na Czantorie, sporo fotek rodzinnych... ech.

Agresywny chyba nie był. Ale uciekać też nie chciał, a ja kroku w jego stronę wolałem nie robić. Darowałem sobie sprawdzanie czy boi się ludzi, czy nie, lepiej wybrać się w przyszłości jeszcze raz na Koskową Górę.
_________________
http://summitate.wordpress.com/

"Polacy rozpoczęli tę grę i oni powinni ją zakończyć." Simone Moro
 
 
buba 


Dołączyła: 09 Lip 2013
Posty: 3922
Skąd: Oława
Wysłany: 2018-08-02, 16:50   

sokół napisał/a:
buba napisał/a:
Ale te nasze sa lagodne, tzn calkowicie maja ludzi w d... i trzymaja dystans.


No nie wiem, Magdę kiedyś goniły od Stolarzowic aż do stacji Bytom Północ. Pedałowała jak Majka.


Gonił? Oj to mocno niefajnie... Mnie kiedys sarna goniła kolo osrodka Wędrowiec az do lesniczowki, nie wiem czy byla jakas chora czy wsciekła ale spierdzielalam ostro! Jakby to ktos zobaczyl to by umarł ze smiechu - buba na rowerze a za nią sarna galopem ;) A najgorzej ze gorke mialam po drodze ;)


A co do dzikow to wczoraj bylam z kabakiem na spacerze w rejonie miedzy ul. Chłopską a knajpą "Pod Dębem" i cale stado nam przez droge myknelo - z 25 sztuk, małe duze, kabak zachwycony! Nawet sie na nas nie obejrzały, biegly wpatrzone w ogon poprzednika! Nie wiem, moze powinnam zaczac bardziej podchodzic do dzikow z rezerwa ale jakos tak przywykłam od dziecka do ich widoku i ciaglych spotkan (np. przy smietniku) ze to jest dla mnie troche jak wiewiórka albo gołąb na parapecie.
_________________
"ujrzałam kiedyś o świcie dwie drogi, wybrałam ta mniej uczęszczaną. Cała reszta jest wynikiem tego, że ją wybrałam"

na wiecznych wagarach od życia..
Ostatnio zmieniony przez buba 2018-08-02, 16:54, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
Piotrek 


Wiek: 44
Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 6856
Skąd: Żywiec-Sienna
Wysłany: 2018-08-02, 17:45   

Nie długo Minister Środowiska rozwiąże problem dzików, tak że trzymajcie w pamięci wspomnienia z tymi zwierzakami.
 
 
sokół 


Wiek: 38
Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 8399
Skąd: Bytom
Wysłany: 2018-08-02, 19:52   

Buba to Ty w Bytomiu siedzisz i nic?
Profil Facebook
 
 
buba 


Dołączyła: 09 Lip 2013
Posty: 3922
Skąd: Oława
Wysłany: 2018-08-02, 20:34   

sokół napisał/a:
Buba to Ty w Bytomiu siedzisz i nic?


Bylam tydzien na poczatku lipca a teraz 3 dni tylko, dzis wrocilam. Rozwazalam do ciebie pisac bo pojezdzilam troche rowerem roznymi zaułkami i byloby glupio, jakby sie okazalo ze smigam pod twoim oknem. Tylko ze zazwyczaj na te wycieczki jezdzilam w godzinach porannych ze wiekszosc ludzi jest w pracy.

Pewnie w pazdzierniku tez na tydzien pojade i raczej bede uderzac na wycieczkach w strone centrum (a jak dobrze pamietam to ty gdzies w centrum mieszkasz?) - to moze wtedy uda sie na jakis browarek spotkac? :)
_________________
"ujrzałam kiedyś o świcie dwie drogi, wybrałam ta mniej uczęszczaną. Cała reszta jest wynikiem tego, że ją wybrałam"

na wiecznych wagarach od życia..
Ostatnio zmieniony przez buba 2018-08-02, 20:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ceper 
Krul Alkowy


Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 7308
Skąd: Czarna dziura
Wysłany: 2018-08-02, 20:38   

buba napisał/a:
jakby sie okazalo ze smigam pod twoim oknem
Sąsiad sokoła nie zaleje...
Sokół jeździ raczej na taśmociągu, rzadko na rowerze. :P
_________________
Bo kto ma, temu będzie dodane, i nadmiar mieć będzie; kto zaś nie ma, temu zabiorą również to, co ma. /Mt 13,12/
Enjoy your life - never look back = carpe diem.
 
 
buba 


Dołączyła: 09 Lip 2013
Posty: 3922
Skąd: Oława
Wysłany: 2018-08-02, 20:41   

ceper napisał/a:
Sokół jeździ raczej na taśmociągu


Chetnie zrezygnuje z roweru na rzecz tasmociagu! Tak Bytomia jeszcze nie zwiedzalam! :)
_________________
"ujrzałam kiedyś o świcie dwie drogi, wybrałam ta mniej uczęszczaną. Cała reszta jest wynikiem tego, że ją wybrałam"

na wiecznych wagarach od życia..
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Copyright © 2013 by Góry bez granic | All rights reserved | Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania