laynn pisze:Po trzecie, błędnie zakładasz działanie abs'u. On ma pomóc zachować kontrolę nad autem, poprzez niezablokowanie kół. Ty za późno zacząłeś hamować, więc Cię wyniosło (też kiedyś miałem taką sytuację), to dobry przykład kiedy kierowca zaufał systemowi i źle na tym wyszedł.
Nie no ja tam wiem do czego to służy i nic nie zakładam. Mój przypadek był trochę inny i ciężko mówić tu o za późnym hamowaniu. Bo ja wtedy jechałem maksymalnie 10 km/h. . Po prostu w niektórych przypadkach na lodzie czy śliskiej drodze, droga hamowania znacznie się wydłuża. I to naprawdę znacznie. Bo swoim autem, to hamując w tym samym momencie miałbym jeszcze parę metrów zapasu. No ale ja to tylko mówię, o takich jednostkowych przypadkach, że coś tam mi się zdarzyło i bardziej jako ciekawostkę to podałem niż jakiś dowód przeciwko ABS'owi. Główny powód to dla mnie jest to do czego te wszystkie nowości zmierzają i wg mnie w przyszłości będzie więcej z tego szkód niż pożytku i warto by było w końcu się na chwilę zatrzymać. Wg mnie, też niestety, żadne systemy nie zniwelują nigdy wszystkich błędów ludzkich, a tym bardziej nieostrożności czy głupoty niektórych kierowców.
Pamiętam też jak mój kumpel kupił nowe auto i zachwalał kontrolę trakcji i jak go przed wszystkim uratuje i w tym samym momencie przy prędkości też 10 km, wylądował na krawężniku. I to na zwykłym parkingu było i pół zawieszenia do wymiany.