Rowerowe porady techniczne
: 2015-05-29, 07:56
Mam takie pytanie.
Kupiłam w zeszłym roku nowy dobry rower, ale chciałabym mu zmienić opony na nieco szersze - terenowe.
Rower ma koła 28' (poprzedni miał 26') i opony 1,6', z dość gładkim bieżnikiem, które są dobre na szosę, ale nie do jazdy w terenie.
Chciałabym mu zmienić opony na około 2' z bieżnikiem na teren. Czy to da się zrobić ?
Ewentualnie jaki rozmiar maksymalnie ?
Rozumiem że oprócz opon powinnam dokupić również dętki.
Przewiduję, ze będę jeździć około 50% asfaltem, 50% drogami polnymi i leśnymi, typowy trekking, bo zamierzam dokupić również sakwy.
Na tych gładkich oponach 1,6 miałam już mały wypadek, gdyż mam teraz znacznie lepsze hamulce - tarczowe. W zeszłym roku na Jurze przy hamowaniu na zakręcie w dół zablokowało mi się koło, rower mi się "poślizgnął", koło uciekło w bok i wyleciałam z siodełka jak z procy lądując na szosie na pupie 2 m dalej. Nic mi się nie stało ale jestem ostrożniejsza i hamuję teraz znacznie łagodniej w porównaniu do tego na co mogłam sobie pozwolić na poprzednim rowerze, który miał terenowe opony ale słabe hamulce.
Kupiłam w zeszłym roku nowy dobry rower, ale chciałabym mu zmienić opony na nieco szersze - terenowe.
Rower ma koła 28' (poprzedni miał 26') i opony 1,6', z dość gładkim bieżnikiem, które są dobre na szosę, ale nie do jazdy w terenie.
Chciałabym mu zmienić opony na około 2' z bieżnikiem na teren. Czy to da się zrobić ?
Ewentualnie jaki rozmiar maksymalnie ?
Rozumiem że oprócz opon powinnam dokupić również dętki.
Przewiduję, ze będę jeździć około 50% asfaltem, 50% drogami polnymi i leśnymi, typowy trekking, bo zamierzam dokupić również sakwy.
Na tych gładkich oponach 1,6 miałam już mały wypadek, gdyż mam teraz znacznie lepsze hamulce - tarczowe. W zeszłym roku na Jurze przy hamowaniu na zakręcie w dół zablokowało mi się koło, rower mi się "poślizgnął", koło uciekło w bok i wyleciałam z siodełka jak z procy lądując na szosie na pupie 2 m dalej. Nic mi się nie stało ale jestem ostrożniejsza i hamuję teraz znacznie łagodniej w porównaniu do tego na co mogłam sobie pozwolić na poprzednim rowerze, który miał terenowe opony ale słabe hamulce.