kanał historii
: 2025-05-27, 18:12
Już w XVIII wieku niejaki Johann Friedrich von Domhardt główkował jakby tu zniwelować 111m poziomu wody. Wizja Kanału Mazurskiego 50km(20km w PL) z 10 stopniami wodnymi zaczęła materializować się na początku XX wieku. Na obrazkach co pozostało z tego pomysłu:

Jezioro Mamry z mostu drogowego w Mamerkach:

Most kolejowy Węgorzewo - Kętrzyn(czynny do 1992r.):

Przyczółki mostu drogowego:


Jaz walcowo-ruchowy:

Kanał opanowany przez czaple:

Śluza Leśniewo Górne(wykonano 30%):

Widok z biwaku:

Śluza Leśniewo Dolne(wykonano 15%):

Dalsze śluzy zaplanowano w Gui Piaskach(zrealizowana w 100%), Bajorach Małych(w 70%), Długopolu(Bajory Wielkie) //granica// Opierkach, Miranowce, Kostrominie, Drużbie II i Drużbie I. Prace wstrzymano z wybuchem DWŚ.

Jezioro Mamry z mostu drogowego w Mamerkach:

Most kolejowy Węgorzewo - Kętrzyn(czynny do 1992r.):

Przyczółki mostu drogowego:


Jaz walcowo-ruchowy:

Kanał opanowany przez czaple:

Śluza Leśniewo Górne(wykonano 30%):

Widok z biwaku:

Śluza Leśniewo Dolne(wykonano 15%):

Dalsze śluzy zaplanowano w Gui Piaskach(zrealizowana w 100%), Bajorach Małych(w 70%), Długopolu(Bajory Wielkie) //granica// Opierkach, Miranowce, Kostrominie, Drużbie II i Drużbie I. Prace wstrzymano z wybuchem DWŚ.