Forum FAQ Szukaj Użytkownicy Rejestracja Statystyki Profil Zaloguj Albumy Kontakt

Poprzedni temat «» Następny temat

Wycieczka po Tatrach w deszczu.

Autor Wiadomość
drygi

Dołączył: 19 Wrz 2017
Posty: 15
Wysłany: 2017-09-19, 11:45   Wycieczka po Tatrach w deszczu.

Witam. W srode wybieram sie z dziewczyna do Zakopanego. Spedzimy tam 3 pelne dni w zwiazku z tym chcielismy pochodzic po gorach. Doswiadczenia nie mamy zbyt duzego (przynajmnie ja, dziewczyna troszke chodzila), ale o moja kondycje na pewno nie trzeba sie martwic. Martwi mnie jedna rzecz a mianowicie pogoda - wszedzie gdzie patrze zapowiadaja deszcze..
Dzień 1. W czwartek maja byc bardzo duze, wiec nie planuje nawet jakiegos chodzenia. Moze wjedziemy sobie na Gubalowke i pojdziemy tylko na Butorowy Wierch tak dla rozruszania nog ? Smile
Dzień 2. Piatek. No i tutaj chcielismy pochodzic wiecej, a mianowicie dojsc na Morskie Oko przez Wodogrzmoty Mickiewicza, dalej Dolina Roztoki, Wielka Siklawa, Dolina 5, obok Swistowki (rozumiem, ze nie trzeba wchodzic na od razu na sama Swistowke i w deszczu moze byc to troche niebezpieczne ?) no i potem juz na Morskie Oko. Czytalem troche tez o zlebie i szczerze mowiac obawiam sie troche o nasze bezpieczenstwo Smile.
Dzień 3. Tutaj tez nie zaplanowalem jakiegos duzego chodzenia, maja byc deszcze a nawet burza... Dolina Koscieliska, Jaskinia Mrozna, Smreczynski Staw, Wawoz Krakow.

Co sadzicie o takich trasach? Warto sie tam porywac w deszcz? Jest tam calkowicie bezpiecznie, gdy popada ? Prosze was o pomoc Smile
 
 
Dobromił 


Dołączył: 09 Lip 2013
Posty: 6855
Wysłany: 2017-09-19, 11:56   

drygi napisał/a:
Dzień 2. Piatek. No i tutaj chcielismy pochodzic wiecej, a mianowicie dojsc na Morskie Oko przez Wodogrzmoty Mickiewicza, dalej Dolina Roztoki, Wielka Siklawa, Dolina 5, obok Swistowki (rozumiem, ze nie trzeba wchodzic na od razu na sama Swistowke i w deszczu moze byc to troche niebezpieczne ?) no i potem juz na Morskie Oko. Czytalem troche tez o zlebie i szczerze mowiac obawiam sie troche o nasze bezpieczenstwo Smile.


W deszczu to jest po prostu zły pomysł.

drygi napisał/a:
Dzień 3. Tutaj tez nie zaplanowalem jakiegos duzego chodzenia, maja byc deszcze a nawet burza... Dolina Koscieliska, Jaskinia Mrozna, Smreczynski Staw, Wawoz Krakow.


To ma już większy sens. Skoczcie jeszcze do jaskiń : Raptawickiej i Mylnej. Albo idźcie od razu do schroniska :)
_________________
Decyzją administracji naganę otrzymał:

Dobromił - za obraźliwą formę wypowiedzi oraz ironizowanie na temat innych użytkowników forum.
 
 
drygi

Dołączył: 19 Wrz 2017
Posty: 15
Wysłany: 2017-09-19, 12:10   

Dzieki za odpowiedz. Rozumiem, ze ta trasa w deszczu (nawet lekkim, bo taki jest rzekomo zapowiadany na piatek) to nie jest zbyt dobry pomysl? A samo podejscie do Morskiego Oka(mojej dziewczynie na tym zalezy) tą normalna trasa + cos innego wartego polecenia tego dnia ? Bo rozumiem, ze w ten dzien 3 te jaskinie mozna jeszcze obskoczyc tego samego dnia co wymienione rzeczy przeze mnie?
A co z tym drugim dniem w takim razie? To Morskie Oko wykonalne ? W polaczeniu z czyms innym? Szkoda, bo zalezalo nam na tej trasie i wydawala sie fajna :/ .
 
 
Dobromił 


Dołączył: 09 Lip 2013
Posty: 6855
Wysłany: 2017-09-19, 12:12   

drygi napisał/a:
Bo rozumiem, ze w ten dzien 3 te jaskinie mozna jeszcze obskoczyc tego samego dnia co wymienione rzeczy przeze mnie?


Te jaskinie są w Dolinie Kościeliskiej. Wręcz same na Was naskoczą ;)

drygi napisał/a:
A co z tym drugim dniem w takim razie? To Morskie Oko wykonalne ?


Tak. Tylko po co ? W deszczu ( a raczej w mokrym śniegu ) to tylko Was zniechęcenie dopadnie.
_________________
Decyzją administracji naganę otrzymał:

Dobromił - za obraźliwą formę wypowiedzi oraz ironizowanie na temat innych użytkowników forum.
 
 
drygi

Dołączył: 19 Wrz 2017
Posty: 15
Wysłany: 2017-09-19, 12:18   

Dodam jeszcze, ze nie nocujemy w schronisku a w Zakopanem, wiec musimy tam jeszcze dojechac a do kadego miejsca do ktorego dojdziemy musimy taka sama droge przebyc spowrotem :) .

Niby tak, ale planujemy ubrac sie cieplo i w przeciwdeszczowe rzeczy i z drugiej strony szkoda, zeby pojechac do Zakopanego i nie moc pochodzic po gorach i zrazic sie tym deszczem. Warto chociaz sprobowac podejsc ta trasa ktora napisalem wczesniej i jesli stwierdzimy, ze pada zbyt mocno to najwyzej odpuscimy? Chodzi mi tylko bardziej o bezpieczenstwo.

EDIT: A jesli nie Morskie Oko to cos innego wartego zobaczenia w taka pogode ?
Ostatnio zmieniony przez drygi 2017-09-19, 12:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
laynn 


Dołączył: 01 Sie 2013
Posty: 5972
Wysłany: 2017-09-19, 12:54   

W taką pogodę to kiedyś do wodospadu Siklawica w dol. Strążyńskiej doszliśmy i mieliśmy dość.
_________________
"Tam na dole zostało wszystko
Wszystko to co cię męczy...
Od złych rzeczy na dole Jesteś mgłą oddzielony..."
Profil Facebook
 
 
sprocket73


Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 1599
Wysłany: 2017-09-19, 12:56   

Nie wiem gdzie Ty widzisz prognozy z lekkim deszczem. Ma lać solidnie, czwartek 100 mm, w kolejne dni po 50 mm. Do tego temperatury na lekkim plusie, a wyżej w górach śnieg i okolice zera.
Wiadomo, jak to jest z prognozami, czasem się nie sprawdzają.
Jak koniecznie masz parcie na jakiś szczyt, to polecam Sarnią Skałę.
_________________
SPROCKET
https://picasaweb.google.com/107852838183145186231
 
 
Dobromił 


Dołączył: 09 Lip 2013
Posty: 6855
Wysłany: 2017-09-19, 12:58   

sprocket73 napisał/a:
Jak koniecznie masz parcie na jakiś szczyt, to polecam Sarnią Skałę.


I szybko zejdźcie do Harbaciarni na grzane wino.
_________________
Decyzją administracji naganę otrzymał:

Dobromił - za obraźliwą formę wypowiedzi oraz ironizowanie na temat innych użytkowników forum.
 
 
drygi

Dołączył: 19 Wrz 2017
Posty: 15
Wysłany: 2017-09-19, 13:01   

Dzieki wam za odpowiedzi, chyba macie racje i odpsucimy sobie to Morskie Oko. A ta trasa Dolina Koscieliska przez te rozne jaskinie na Smreczynski Staw bedzie bardziej odpowiednia w taka pogode ? W czwartek raczej totalnie odpuscimy, jesli bedzie tak lalo, wiec zostaje piatek i sobota. Nie mam parcia na zaden szczyt, chce po prostu pochodzic po gorach i zobaczyc cos ladnego. Wiec zastanawiam sie nad ta Koscielicka i ew.co innego mozna w taka pogode probowac ? :)

EDIT: Jeden dzien np. ta Dolina Koscieliska (do ktorej z Zakopanego musimy dojechac, bodajze do Kir, tak?) a drugi dzien Sarnia Skała ? :)
Ostatnio zmieniony przez drygi 2017-09-19, 13:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Dobromił 


Dołączył: 09 Lip 2013
Posty: 6855
Wysłany: 2017-09-19, 13:03   

Kościeliska pasuje. Tam nie trzeba dalekiej widoczności żeby zobaczyć jej piękno. A z niebezpieczeństw Kościeliskiej to uważajcie na potok ( można wpaść i się utopić ) oraz na ceny wódki i spirytusu w schronisku Ornak. Kiedyś z użytkownikiem Tomaszem wypiliśmy cały ( niewielki ... :-( ) zapas wiśniówki w schronisku. Użytkownik Prezes chciał nas zabić.

Tak - musicie dojechać do Kir. Z jaskiniami i ze Smreczyńskim zejdzie wam cały dzień.

A co do Sarniej - startujcie przez Strążyską a nie przed Dolinę Białego.
_________________
Decyzją administracji naganę otrzymał:

Dobromił - za obraźliwą formę wypowiedzi oraz ironizowanie na temat innych użytkowników forum.
Ostatnio zmieniony przez Dobromił 2017-09-19, 13:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
drygi

Dołączył: 19 Wrz 2017
Posty: 15
Wysłany: 2017-09-19, 13:10   

Oki, wiec jeden dzien dojazd z PKP w Zakopanem do Kir (dojezdza tam pod sam parking ten autobus?), przejscie sie ta Dolina i zahaczenie jaskin i ew.Wawozu ze Smocza Jama i powrot ta sama droga po dotarciu do Smreczynskiego Stawu :)
A drugi dzien to ... istnieje jakas komunikacja miejska, ktora by podrzucila nas z centrum badz okolic tam PKP pod ta Dolinke, na parking albo gdzies? I stamtad juz ta Dolina, mozna przejsc zobaczyc Siklawice i Czerwona Przelecz na Sarnia :) - bezpieczna trasa ? :)
 
 
Dobromił 


Dołączył: 09 Lip 2013
Posty: 6855
Wysłany: 2017-09-19, 13:17   

drygi napisał/a:
(dojezdza tam pod sam parking ten autobus? )


Tak, bus dojeżdża pod samo wejście do doliny. Obok baru Harnaś.

drygi napisał/a:
i ew.Wawozu ze Smocza Jama


Wąwóz należy obowiązkowo oglądnąć.

drygi napisał/a:
i powrot ta sama droga po dotarciu do Smreczynskiego Stawu


Od rozstaju dróg ( do Tomanowej i na Smreczyński ) są dwie minuty drogi do schroniska. Wstyd nie odwiedzić.

drygi napisał/a:
istnieje jakas komunikacja miejska, ktora by podrzucila nas z centrum badz okolic tam PKP pod ta Dolinke,


Istnieje.

drygi napisał/a:
bezpieczna trasa ?
Schody ze Strążyskiej na Czerwoną Przełęcz mogą być śliskie :) , a na samą Sarnią skałę użyjecie rąk górnych. Chwycicie się kosodrzewiny.
_________________
Decyzją administracji naganę otrzymał:

Dobromił - za obraźliwą formę wypowiedzi oraz ironizowanie na temat innych użytkowników forum.
Ostatnio zmieniony przez Dobromił 2017-09-19, 13:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
drygi

Dołączył: 19 Wrz 2017
Posty: 15
Wysłany: 2017-09-19, 13:19   

Oki, no to chyba wszystko wiem. Dziekuje wam bardzo za pomoc a szczegolnie Tobie Dobromił ! ;)

EDIT: Ostatnie pytanie. W oba miejsca busy startuja spod PKP ? :)
Ostatnio zmieniony przez drygi 2017-09-19, 13:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Dobromił 


Dołączył: 09 Lip 2013
Posty: 6855
Wysłany: 2017-09-19, 13:21   

O kurwa. Dostałem podziękowanie. Kolejnym razem muszę jakieś idiotyzmy napisać.
_________________
Decyzją administracji naganę otrzymał:

Dobromił - za obraźliwą formę wypowiedzi oraz ironizowanie na temat innych użytkowników forum.
 
 
sprocket73


Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 1599
Wysłany: 2017-09-19, 13:21   

Niedźwiedziami, które mają zwiększony apetyt przed przyjściem zimy się nie przejmujcie...
_________________
SPROCKET
https://picasaweb.google.com/107852838183145186231
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Copyright © 2013 by Góry bez granic | All rights reserved | Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga