Forum FAQ Szukaj Użytkownicy Rejestracja Statystyki Profil Zaloguj Albumy Kontakt

Poprzedni temat «» Następny temat

Nowy szuka pomocy i porad :)

Autor Wiadomość
kermitzaba 

Wiek: 37
Dołączył: 18 Sie 2014
Posty: 16
Wysłany: 2014-08-18, 17:00   Nowy szuka pomocy i porad :)

Witam wszystkich :) jestem początkujący jeśli chodzi o góry. W ten weekend byłem pierwszy raz w zakopanym i chyba się zaraziłem tymi klimatami. Już mam w planach kolejne wypady. Mam odnośnie początków przygody z górami kilka pytań.

1. Znajdę gdzieś rzetelną listę wszystkich szczytów w Polsce? Bo w sieci jest dużo różnych list ale nie pokrywają się nie raz... Brakuje kilku szczytów lub wartości są nieprawdziwe.
Chcę po prostu zdobywać szczyty według jakiejś listy żeby być na każdej i żadnej nie ominąć.

2. Wiadomo, że będą potrzebne na taki wypad buty. Adidasy wiadomo jakie są... niby się da ale są mało komfortowe. Czy znajdę jakieś sensowne buty do 150zł/para?

3. Gdzie znajdę dobre i dokładne mapy szlaków w różnych miejscowościach? W ten weekend zamierzam zrobić wypad do ustronia na małą i wielką czantorię ale na żadnej mapie nie widać żółtego szlaku na niższą z gór. Plan jest taki: http://www.beskidslaski.pl/Ustron/szlak3.html

4. Mam zamiar zaliczyć najpierw wszystkie góry w okolicy śląska gdyż jestem z Chorzowa i mam blisko. Góry te nie należą do tych najwyższych ale jakiś dodatkowy sprzęt prócz butów będzie mi potrzebny. Plecak wiadomo ale co do niego? Apteczka, jedzenie, woda i co jeszcze?
_________________
Kermit w górach :)
 
 
ceper 


Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 8598
Wysłany: 2014-08-18, 19:09   

Nie uważam się za górołaza, jak to ceper, więc i porady mogą być dalekie od oczekiwań: