Forum FAQ Szukaj Użytkownicy Rejestracja Statystyki Profil Zaloguj Albumy Kontakt

Poprzedni temat «» Następny temat

Tatry z zachodu na wschód

Autor Wiadomość
sebastian9016 

Wiek: 33
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 11
Skąd: Bytom
Wysłany: 2016-08-19, 09:29   Tatry z zachodu na wschód

Tatry z zachodu na wschód
31.07.16 - 04.08.16


Witam wszystkich forumowiczów. Jest to mój pierwszy temat na tym forum. Jestem również amatorem w sprawie chodzenia po szlakach górskich więc jest to moja pierwsza tak poważna wyprawa.
W Tatrach zakochałem się tak na poważnie w momencie jak wybrałem się na pierwszą wycieczkę na Szpiglasowy Wierch miesiąc wcześniej.

Każdy dzień wyprawy szczegółowo zaplanowałem lecz bez rezerwacji noclegów w schroniskach. Postanowiłem, że pójdę na spontanie. Zaangażowałem w to również kolegę, który tak samo chciał poczuć magię gór tak jak ja.

Dzień 1.
Zapowiada się pięknie. Koło godziny 7:00 spacerujemy Doliną Chochołowską w kierunku schroniska. Słońce świeci, praktycznie zero ludzi.


Docieramy do schroniska. Spożywamy śniadanie i lecimy na pierwszy szczyt, czyli na Grzesia.


Nie zwalniając tępa zaliczamy kolejno Rakoń i Wołowiec.


Idąc z Wołowca na Jarząbczy Wierch pogoda się diametralnie pogarsza. Będąc w okolicach Łopaty obserwujemy burzę na Jarząbczym Wierchu. Gdy dochodzimy na szczyt strasznie wieje, czasem pada drobny deszcz i widoczność mocno ograniczona.


Od tego momentu do samego zejścia ze Starorobociańskiego Wierchu zamiata nami na prawo i lewo.
Wyczerpani idąc z Siwej Przełęczy w kierunku Hali Ornak pogoda się poprawia, wychodzi słońce. Nasze morale rosną i szybkim tempem prujemy do schroniska marząc o ciepłym posiłku i prysznicu.
W schronisku dostajemy dwa łóżka w pokoju gdzie nocuje jeszcze jedna ekipa. Szybko się integrujemy spożywając złoty trunek. Po chwili dołączają chłopaki z Gdańska z gitarą i bawimy się mniej więcej do północy.