Wysłany: 2018-03-17, 18:19   2018.02.10-11 Chełmiec - Sokołowsko - Waligóra - Andrzejówka - Kłodzko - Bardo - Ziębice - Strzelin

Uwaga: galeria zdjęć zawiera wiele zdjęć kapliczek i kościołów oraz tablic informacyjnych dla dociekliwych.

Jak tanio spędzić weekend? Może ów trip będzie natchnieniem dla forumowiczów. :usmi
Opisy umieściłem także w galerii zdjęć. Brawa dla tych, którzy przebrną przez miasto cudów - Bardo Śląskie. :rol
Prognozy pogody były optymistyczne - już o 8 rano na niebie nie miało być ani jednej chmurki, ale po kolei...

2018.02.10 Chełmiec, Sokołowsko, Waligóra - galeria zdjęć
2018.02.11 Kłodzko-Bardo-Ziębice-Strzelin - galeria zdjęć

Do Wrocławia Głównego dotarłem przed świtem, gdy kasy kolejowe KD jeszcze spały, zaś w innych kasach nie można nabyć biletu "Podróżuj z KD". Nie było innej opcji niż jego zakup u konduktora.

Pociągiem dojechałem do stacji kolejowej Boguszów-Gorce, która jest najbliżej szczytu Chełmiec. Ruszam w górę przez rynek, ale straszny mają tu smog - czym tu palą? Na szczyt Chełmca prowadzi droga krzyżowa "górników" - dla mnie to miły spacerek.

Na szczycie pusto, słońca też nie widać. Schodzę stromym szlakiem do Wałbrzycha, dalej busem do Sokołowska.

Z Sokołowska ruszam niebieskim szlakiem (potem żółtym) w kierunku Waligóry oraz na nocleg schroniska "Andrzejówka" - na mapie nie widać, że to są strome górki, a tu jak na karuzeli trza napierać do góry i hamować w dół. :rol

Po sutym posiłku udałem się na zasłużony odpoczynek - warunki schroniskowe, czyli standard turystyczny. Z ranka przy słonecznej pogodzie miałem ruszyć na Ruprechtický Špičák (881 m) i szlakiem granicznym znienacka nawiedzić włodarza. Wstałem rankiem, ale pochmurno i mgliście. Nawet schroniskowa stołówka o godz. 8 nadal zamknięta, a autobus (MZK Wałbrzych) za chwilę odjeżdża prawie pusty. Jadę nim do dworca kolejowego Wałbrzych Główny, na którym czeka na mnie pociąg KD do Kłodzka (w pociągu bawi się miła grupa emerytów). W Kłodzku byłem wiele razy (kilkanaście razy przejeżdżałem autkiem z żoną), więc ruszam tylko na opustoszały rynek i wracam na stację Kłodzko Miasto.

Pociągiem KD jadę do Barda Śląskiego, w którym się bywa i wraca, wszak to Miasto Cudów.
Byłem tu też kilka razy, jedna z relacji: http://gorybezgranic.pl/2...zowe-vt2333.htm
Pierwszy cel to sanktuarium wraz ze Wzgórzem Różańcowym, potem obryw skalny z Kalwarią.

Następnie przejazd pociągiem KD do Ziębic - Bazylika Mniejsza p.w. św. Jerzego, ratusz...

Przejazd do Strzelina - już wiecie, że pociągiem KD. :usmi Ratusz, kościół p.w. Podwyższenia Krzyża Świętego, stary browar, rotunda...

Powrót do Wrocławia ... pociągiem KD i busikiem do ceprolandu. Wydaje mi się, ze wystarczająco korzystałem z gościnności Kolei Dolnośląskich na jednym bilecie "Podróżuj z KD" za 35 zeta. :rol
Wytrwałych zapraszam do galerii. :ryb

2018.02.10 Chełmiec, Sokołowsko, Waligóra - galeria zdjęć
2018.02.11 Kłodzko-Bardo-Ziębice-Strzelin - galeria zdjęć

Wysłany: 2018-03-18, 01:10

Sympatyczna objazdówka. Pogoda widać taka na jaką zasłużyłeś ;) , trudno, ale chyba zadowolony jesteś.
Kiedyś jak pierwszy raz byłem w Kłodzku, jeszcze chyba na początku technikum, to miasto zrobiło na mnie spore wrażenie, bardzo się spodobało. Nie wiem czemu ale bardzo mi wtedy "siadło" :-)

włodarz

Dołączył: 13 Maj 2014
Skąd: Góry Sowie
Wysłany: 2018-03-18, 10:56

Niezła ilość odwiedzonych miejsc w dwa dni.
Chełmiec, Waligóra - znowu robisz KGP?
Sudeckie Ilustracje

Wysłany: 2018-03-18, 11:44

włodarz napisał/a:
Chełmiec, Waligóra - znowu robisz KGP?
Piątkę chyba skończę dla siebie, bo już niewiele zostało, ale mam złe wspomnienia na myśl o weryfikacji. :zol
Głównie zależało mi na zakończeniu trasy w "Andrzejówce", kiedyś miałem lepsze zdanie o tym obiekcie albo się już starzeję (mniej wygodne łóżko, tłumy).

włodarz

Dołączył: 13 Maj 2014
Skąd: Góry Sowie
Wysłany: 2018-03-18, 12:24

mam złe wspomnienia na myśl o weryfikacji. :zol

Pamiętam to zamieszanie.

W Andrzejówce muszą być tłumy. Można tam dojechać autem, przyjeżdża autobus MPK z Wałbrzycha. Nic nie poradzisz.
Sudeckie Ilustracje

opawski1

Dołączył: 21 Lut 2016
Skąd: Prudnik
Wysłany: 2018-03-22, 17:09

Po Górach Wałbrzyskich i Kamiennych włóczyłem się 24-25 lutego, było mroźno ;) Zaliczyłem mi.in. Borową, Andrzejówkę, Waligórę i Chełmiec. W Andrzejówce rzeczywiście tłumy, a w Boguszowie też śmierdziało ;) Relacja się pisze.
MOJA STRONA O GÓRACH OPAWSKICH: http://www.goryopawskie.eu/

Copyright © 2013 by Góry bez granic | All rights reserved | Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi