nes_ska

Dołączyła: 09 Paź 2013
Skąd: Brzesko
Wysłany: 2017-02-11, 21:34   09-10.02.17 Biało, mlecznie, śnieżnie, czyli zamknięcie turystycznej części ferii...

Teoretycznie miałam spędzić więcej dni w górach w tym tygodniu, ale później uznałam, że lenistwo też dobrą rzeczą jest i wcale nie będzie mi przykro, i wcale nie będzie mi żal. Pierwsze 3 dni tygodnia miały być słabe, ale później według niektórych prognoz miało zacząć się trochę poprawiać. Nie poprawiło się. Przynajmniej aż do dzisiaj ;)

Tymczasem ja pojechałam w góry w czwartek i postanowiłam wylądować nad Wierchomlą. Było sporo pustych miejsc, więc nie przejmując się żadnymi rezerwacjami i innymi cudami spakowałam w środę plecak, by następnego dnia rano dotrzeć do Łomnicy-Zdrój.

Zanim tutaj pierwszy raz trafiłam jakiś czas temu, myślałam, że przedrostek "Zdrój" zobowiązuje i coś tutaj się dzieje. Tymczasem jest to wiocha, w której oprócz sklepu, szkoły i kościoła niewiele jest. Słońca też nie było ;)

Jedyne co było i bardzo mi się podobało to zabielone drzewa w oddali. Choć i tak większość gór było przysłoniętych chmurami, więc było widać tylko to, co było najbliżej ;)

Założyłam zupełnie niepotrzebne stuptuty, wzięłam kijki do łapek (te akurat się przydawały, bo raczków mi się nie chciało zakładać, a była niezła ślizgawica) i ruszyłam żółtym szlakiem pod górę.

Zgubiłam się oczywiście już na "pierwszym zakręcie", mijając domy, ale polanami poszłam pod górę, licząc na to, że powinnam do czegoś dojść ;)

Jedyne, na co miałam ogląd, to miejscowość znajdująca się już poniżej mnie.

Przede mną natomiast wyłoniła się kapliczka, znana przeze mnie z relacji Klapeczki, więc wiedziałam, że jestem na dobrej drodze ;)

Wprawdzie zdjęcia Gosi miały więcej klimatu, ale kapliczka idealnie wkomponowuje się w krajobraz i bardzo mi tam pasowała. Dodatkowo był na niej znaczek szlaku, więc przynajmniej wiedziałam, że jestem "w domu" ;)

O widokach natomiast mogłam zapomnieć. Niby słońce próbowało się przebijać, niby było widać, że wstaje dzień, ale na tym koniec.

Postanowiłam wiec, że zamiast się skupiać na tym, czego nie widać, będę się cieszyć tym, co widać ;) A było widać zabielone drzewa, które ostatnio rzadko ukazywały się moim oczom!

Cały czas liczyłam na to, że prędzej czy później się przejaśni i będzie widać coś wiecej niż biel ;)

Polanka niedaleko wydawała się być oświetlona słońcem.

Po dość długiej drodze doszłam do ostatnich budynków, więc zaraz miałam zacząć iść lasem.

Przy ostatnim z budynków stał zabielony samochód na obcych blachach ;)

A mnie pozostało dreptanie w lesie...

...który przez większość czasu wyglądał tak:

Przez chwilę pojawiły się nadzieje na błękit.

Ale to tylko chwila. Jedna z bardzo nielicznych ;)

Jednak większość czasu wyglądała oczywiście tak:

Po trzech godzinach dotarłam na Halę Łabowską. Schronisko świeciło pustkami i było dosyć zimne, więc nie pobyłam tam długo. Wypiłam herbatę z termosu, zjadłam kanapki i kupiłam przeterminowaną colę ;)

Następnie ruszyłam w kierunku Runka.

Znak wyraźnie wskazywał, że powinnam iść TAM!

Czasami zza drzew widać było te przejaśnienia, które sobie obiecywałam ;)

Droga była raczej przetarta i dość wygodna. W każdym razie nie zapadałam się. Szłam tuż obok śladów osób, które zapadały się pewnie w zeszłym tygodniu podczas delikatnej odwilży ;)

Widoków "na przyszłość" nadal nie było.

Ale zaprzyjaźniłam się przecież z bielą, wiec rozczarowania również brak ;)

Jedynym moim celem było dotarcie do schroniska przed zachodem słońca ;-) I kiedy dotarłam w rejon Runka, wiedziałam, że jest to wysoce wykonalne.

Kiedy dotarłam na odbicie szlaków, pojawiły się nawet nadzieje, że będzie jakiś inny kolor niż szary. Przyspieszyłam zatem kroku na niebieskim szlaku.

Szybko jednak nadzieje znów okazały się płonne ;)

Na Polanie Baranówce, gdzie teoretycznie pojawiają się już widoki na Tatry, było widać głównie biel i szarość ;)

A że zmieniłam balans bieli na "Pochmurny", to zdjęcia wyszły mi jakieś takie...niebieskie ;)

Sprzed schroniska widziałam tyle:

...więc weszłam do środka, jadłam, piłam, gadałam, poszłam spać po północy, bo wstać o 6.30 i zobaczyć, że nadal nic nie widać... :) W związku z tym rzuciłam się z powrotem do łóżka i wstałam ponownie o 8.30.

Trochę odwlekłam wyjście ze schroniska, mając nadzieję, że gdzieś tam drzemie potencjał tego dnia :D Wyszłam o 10.00

Co mi się podobało, to chmury! ;) Tatr jak nie było dzień wcześniej, tak nie było nadal.

Przed schroniskiem założyłam raczki, bo było dosyć ślisko i ruszyłam w kierunku rozwidlenia szlaków.

Przez chwilę nawet było widać kawałek Tatr :D To ta nieregularność tuż nad górami na niebie ;) :P

Do Szczawnika szłam już w scenerii jesiennej, więc zimowa była miłą odmianą ;)

Szybko ściągnęłam raczki, bo ślisko było tylko przy schronisku, a później już szło się wygodnie.

Biało, ładnie, czego chcieć więcej? ;)

W związku z tym, że słońce się przebijało, a temperatura była dosyć wysoka, śnieg spadał z drzew, ale myślę, że do końca tego tygodnia pewnie się utrzyma.

Zanim dotarłam w rejon wyciągów, była cisza i spokój ;) ...

Mijało mnie raptem kilka osób, które pewnie zmierzały ku schronisku.

Widoki były głównie na jedną stronę.

A czasem nie było ich w ogóle ;)

Dopiero przy wyciągach były tłumy, ale GOPRowcy dzień wcześniej obiecali mi, że nie będę im wchodzić w drogę ;) (choć po zimowych Izerskich mam uraz do ludzi na nartach z pretensjami, mimo że nie zadeptuję im śladów ;p) Ale były też widoki, bo w końcu w rejonie stoków były duże puste przestrzenie ;)

Słońce co jakiś czas się wyłaniało, by za chwilę znów zniknąć za chmurami.

Nie szłam w okolice Pustej Wielkiej, bo z góry zjeżdżało mnóstwo narciarzy, więc nie chciałam, aby któryś mnie zabił ;) Skręciłam na żółty szlak do Szczawnika.

Machnęłam sobie selfie ;P

I poszłam dalej ;)

Fragment szlaku poprowadzony tuż przy stoku, równolegle do niego.

Później natomiast odbił w bok, by dalej iść spokojnie przez biały las.

Niestety im niżej, tym czarniej. Drzewa przestały być zabielone, zimy ubywało, choc polany byłyh całe w śniegu.

Moim oczom ukazał się Szczawnik, w którym znajduje się zabytkowa cerkiew ;)

Lenistwo znów nie pozwoliło mi do niej podejść, więc zakończyłam swoją wycieczkę na najbliższym przystanku ;)

Beskid Sądecki w białej szacie

Tym samym zakończyłam turystyczną część moich ferii, by spędzić trochę czasu ze znajomymi, dla których nigdy nie mam czasu "przez te całe góry" :P
Jestem tu gdzie stoję, ale jeśli się ruszę, to mogę się zgubić.

Wysłany: 2017-02-11, 21:58

Nie obce blachy, lecz łódzkie. Dokładniej z krainy diabła Boruty.
Czyżbyś zapomniała trasę do Runka? Przecież w Dzień Kobiet szłaś Na Halę Łabowską tą samą trasą, lecz w przeciwnym kierunku. Było dać znać (gdyby to był weekend), to zamiast siedzieć przy kompie ruszyłbym na biały puch.

nes_ska

Dołączyła: 09 Paź 2013
Skąd: Brzesko
Wysłany: 2017-02-11, 22:02

ceper napisał/a:
Nie obce blachy, lecz łódzkie. Dokładniej z krainy diabła Boruty.

Ależ ja rozpoznałam, że polskie. Obce w sensie nietutejsze ;)

Nie tylko w Dzień Kobiet. Szłam tą trasą już parokrotnie ;) Gdybym ruszyła w weekend, pewnie miałabym ładniejszą pogodę. Jednocześnie Warszawa zaczęła ferie, więc np. schronisko nad Wierchomlą miało być obłożone Warszawą już od wczorajszej nocy ;) a tak... było spokojnie ;)
Jestem tu gdzie stoję, ale jeśli się ruszę, to mogę się zgubić.

Wysłany: 2017-02-12, 00:41

Ale z tego co pamiętam to jest tam budynek uzdrowiska i to dość wielki. Jego ściany pięknie zamykają wąską dolinę, którą prowadzi dość stromy szlak w kierunku Pustej W. I budowla zrobiła na mnie spore wrażenie, szczególnie jej położenie.
Nie wiem czy obecnie działa i czy w ogóle stoi (pewnie tak :-) ), szedłem tam dość dawno i wtedy uzdrowisko było nieczynne.

telefon 110

Dołączył: 20 Wrz 2014
Posty: 2046
Wysłany: 2017-02-12, 14:26

Jakieś te ludzie nie gramotne w rolnictwie.
Tak zostawić owies na zmarnowanie. :|

Wysłany: 2017-02-12, 19:14

Sorry, pomyliłem się :-) . Ten niebieski szlak i uzdrowisko o którym powyżej pisałem jest w Żegiestowie.

Copyright © 2013 by Góry bez granic | All rights reserved | Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi