19-26.08. - Szczawnica i okolice - pierwszy raz Zucha

bton1

Wysłany: 2013-09-04, 09:25   19-26.08. - Szczawnica i okolice - pierwszy raz Zucha

Nadeszła wiekopomna chwila. W wieku trzech miesięcy i sześciu dni Zuch po raz pierwszy poczuł zapach gór. I to był de facto główny cel wyjazdu – wyciągnąć Małą z Krakowa, gdzie jak wiadomo powietrze zgrzyta w zębach. Miesiąc temu trzęśliśmy z Liną portkami, bo Zuźki zamiłowanie do spacerów było rozwinięte mniej więcej na poziomie pantofelka. Także w perspektywie mieliśmy co najwyżej szybki bieg do pijalni, ewentualnie na lody do Jacaka. Początek sierpnia i zmiana bolidu Zuzy dały jednak nadzieję, że gdziekolwiek nogi jednak nas poniosą.

Z racji tego, że mój miłościwy pracodawca finansował lokum, wylądowaliśmy na ulicy Zdrojowej w przyjemnej willi, a i popas dwakroć dziennie się w pakiecie znalazł. Dziwne to doświadczenie dla ludzi, którzy zwykli na kwaterach za 15 zł bytować, ale muszę powiedzieć, że przy małym Bąblu, który wymaga uwagi non stop ma to jednak swoje plusy.

Warunki meteo trafiliśmy perfekcyjne, bo upałów nie było, a deszcz padał przez jedną nockę i przedpołudnie. Także uzależnieni byliśmy co najwyżej od humoru Zucha, a ten szczęśliwie był (za wyjątkiem ostatniego dnia) wyśmienity. W praktyce ok. 9 startowaliśmy z ośrodka, a ok.19-20 wracaliśmy z wycieczek, więc możemy śmiało powiedzieć, że Najmłodsza zafundowała staruchom prawdziwy wypoczynek.

Udało się bryknąć do Czerwonego Klasztoru i Leśnicy, ze zwyczajowym popaso-popiciem w Chacie Pieniny.

Dopchałem wózek prawie na Durbaszkę, jednak atak szczytowy musiał zostać przerwany ze względu na.. dwa byki, za którymi gonił wkur***ny baca. Dodam, że byki zaiste również wkur***ne były. Biorąc pod uwagę nasz oczojebny bolid i oczojebną koszulinę Liny kierownik wyprawy podjął decyzję o wycofie. Zabiwakowaliśmy wszakże nieco niżej (w okolicy obozu szturmowego) i mimo niedosytu radośnie wchłonęliśmy trochę słońca. Studentska zaimportowana dzień wcześniej od braci Słowaków ukoiła ból :)

Pognało nas także na terytorium serialowego Janosika – do Białej Wody.

Popas Zucha zbiegł się z naszym popasem przy bacówce.

Wziąłem parę oscypków, kubek żętycy i mówię do bacy:
- Biegnę z tym kubkiem na dół, bo kobita tam dzieciaka karmi..
Na co baca:
- Jak ja bym chciał być na jego miejscu..
- Panie, ale butlą karmi..
- Eeee, flaszkę to ja wolę swoją.

Złowroga grań Bereśnika też padła, ale okrasy zdjęciami nie będzie – mój sprzęt telefonująco-fotografujący, cud techniki jednym słowem, uświadomił mnie, że nie będzie wykonywał zdjęć, skoro raczyłem mu zużyć baterię do poziomu poniżej 15%.. jeszcze jeden taki numer a poleci nie z Bereśnika, a co najmniej z Koziego.

Oprócz wspomnianych bardziej zorganizowanych wypadów oczywiście włóczyliśmy się po Parku Górnym, Parku Dolnym, nad Grajcarkiem.

Utwierdziłem się w przekonaniu, że to idealna miejscówka na tzw. rodzinny wypad. Zwłaszcza, że efekty remontów, renowacji, reperacji, restauracji, reaktywacji (jeszcze mi się reprodukcja nasunęła do głowy, ale to chyba po 23-ciej) widać gołym okiem i obecna Szczawnica w stosunku do tej, którą pamiętam sprzed 12 lat to zupełnie inna bajka. Także kto dawno nie był niech wraca, bo warto – jest masę atrakcji w samym mieście i okolicach, o rewelacyjnych szlakach nie wspominając.

Podsumowując, wycieczka zajebista, Zuch w formie jak nigdy. Zaczynamy z Liną kminić temat gdzie i kiedy ją zabrać następnym razem. Czekamy na propozycje :)
W mieście możesz kogoś znać dziesięć lat i go nie poznać. W górach znasz go na wylot po paru tygodniach.

Wysłany: 2013-09-04, 14:46

Zuch wycieczka :D
Ostatnio zmieniony przez 2013-09-04, 14:48, w całości zmieniany 1 raz

Vision

Wysłany: 2013-09-04, 17:08

bton1 napisał/a:
Na co baca:
- Jak ja bym chciał być na jego miejscu..
- Panie, ale butlą karmi..
- Eeee, flaszkę to ja wolę swoją.

Dobre. :oki4

Dobra wycieczka, a Pieniny w sumie mają taki jakiś urok wg mnie, że nawet z ulicy mi się podobają, tzn. nawet nie trzeba nigdzie daleko iść, żeby się tam zrelaksować... ;) I widoki wszędzie dosyć ładne.

Wysłany: 2013-09-04, 18:23

Podoba mi się, że z małym dzieckiem planujecie i realizujecie takie wojaże. Dla niektórych pojawienie się malucha to zamknięcie się na świat na jakiś krótszy (częściej dłuższy) czas. A Pieniny wydają się dobrym wyborem na taki pierwszy wyjazd. Czy było dużo turystów? Nie przeszkadzało Wam to? Szczawnica trochę mi się z tłumami w wakacje kojarzy, stąd pytanie.

Wysłany: 2013-09-04, 18:44

Wiolcia napisał/a:

To jest niestety i częste i bezsensowne postępowanie. Z dziećmi wiele można, a już na pewno nie trzeba rezygnować z wycieczek.

Na wózek w górach jest sporo ciekawych tras, do wielu miejsc nawet w miarę wysoko (Abrahamów, Boracza i.t.d.), da się dotrzeć bez robienia dzieciakowi mega wstrząsów :rol
Pieniny do takich rzeczy to również bardzo wdzięczne góry, brawa za chęci bton1 :ok
Ostatnio zmieniony przez Piotrek 2013-09-04, 18:45, w całości zmieniany 1 raz

Wysłany: 2013-09-04, 18:44

O kurcze, myslałem, że więcej będzie w nosidle, a tam widzę normalnie drogi wybudowali specjalnie dla Was.
Debiut dobry. Następnym razem zapraszam do Wisły. Masa tam dobrych dróg dla wózka, a i widokowo nieźle, bardzo dużo mozliwości spacerów zarówno dlugich, jak i krótkich.

:rol

A właśnie, jak maluch w nosidle sie sprawuje?

Wysłany: 2013-09-05, 06:51

Vision napisał/a:
Pieniny w sumie mają taki jakiś urok wg mnie, że nawet z ulicy mi się podobają

No i właśnie z tego powodu przynajmniej raz w roku tam z Młodą lądujemy. Tam naprawdę nie można się nudzić - i w górach i pod górami.

Wiolcia napisał/a:

Strasznie się tego bałem.. ale mamy z Liną postanowienie, żeby do tego nie dopuścić i póki co szczęśliwie się udaje. Nie zamykamy się na znajomych, więc na góry też nie :)

Czy było dużo turystów? Nie przeszkadzało Wam to?

Szczerze mówiąc trochę towaru było, ale nie do przesady. Poza tym tutaj towarzystwo jakoś się w miarę równomiernie rozprzestrzenia i nie ma "szoku krupówkowego". Także zdecydowanie dało się przeżyć.

Pieniny do takich rzeczy to również bardzo wdzięczne góry

Zgadzam się w pełni. Dużo niewielkich górek, dużo świetnych tras typowo spacerowych.

brawa za chęci bton1

Podziękować :)

Przedstawiłem wczoraj ten pomysł małżonce i spotkał się z akceptacją, więc podejrzewam, że może wiosną się uda zawitać. Nie byłem w Wiśle od 2003r., ale wspominam świetnie i bardzo chętnie bym wrócił. Dam znać :)

myslałem, że więcej będzie w nosidle

Ja też, ale Zuza nam wywinęła "numer" taki, że łapała megakimę ok.9 i spała ciągiem do 14-15. Szkoda jej było ze snu zrywać, bo w końcu miała odpoczywać do oporu i tak też było. A jednak w nosidle z takim maluchem max. 30 min. bez poleżenia :) Także staraliśmy się dostosować do Zucha. Zazwyczaj po karmieniu popołudniowym jak trochę doszła do siebie to lądowała na jakieś 20 minut w nosidle. Znosiła dzielnie, chociaż woli wózek póki co. Podejrzewam, że wkrótce się to zmieni, bo już prawie sama siedzi i rwie się do siadu niesamowicie.

HalinkaŚ napisał/a:
trasy jak na rodzinne wędrowanie całkiem fajne i widokowe.

Dlatego zawsze polecam rodzinom z dzieciakami Szczawnicę. Nie trzeba być "góralem", żeby tam fajnie pochodzić.

Zdjęcie 3 od góry zajefajne/ mam na myśli małą /

No tak, tatuś pasuje jak wół do karety ;) A Mała faktycznie ziewa jak stary :)

Malgo Klapković

Dołączyła: 06 Lip 2013
Wysłany: 2013-09-05, 08:14

O, dobrze wiedzieć, że Szczawnica taka nadająca się, tylko czy dla 2-3 latka też? To już inny pokrój występków, nie wiem np. czy nie zechce sprawdzić kamyków w Dunajcu :o-o
Fajowe zdjęcia, aż miło na Was popatrzeć, a fota ziewającej Zuzi to już mistrzostwo złapania chwili :D

Wysłany: 2013-09-05, 08:32

Malgo Klapković napisał/a:

Małgosiu, moim zdaniem dla 2-3 latka jeszcze lepiej, bo można go trochę poturlać po kopczykach. Jest też park linowy, trochę atrakcji na Palenicy, ciuchcia do Homola i w samym Homolu trochę ciekawostek dla dzieciaków.
Jak masz 3-latka na podorędziu to śmiało szoruj w Pieniny :)

A zdjęcie Zucha faktycznie się mamie udało :)

Wysłany: 2013-09-05, 09:47

Jak masz 3-latka na podorędziu

Jak się postara, to za 4 lata będzie mieć. :D

Malgo Klapković

Dołączyła: 06 Lip 2013
Wysłany: 2013-09-05, 16:05

Swojego nie mam, ale mam cudzego :p

Copyright © 2013 by Góry bez granic | All rights reserved | Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi