06.04.2015r. - Zamek Ogrodzieniec

Wysłany: 2015-04-09, 08:29

A nieopodal zamku, po drugiej stronie ulicy (plus jakieś 15 minut pieszo) jest Góra Birów, warte odwiedzenia miejsce przy okazji. Jakieś grodzisko tam było czy coś takiego, ale mniejsza z tym, fajne widoki stamtąd były (chyba nawet lepsze niż z zamku) i fajne skałki.

Wysłany: 2015-04-09, 09:44

Nie miałam pojęcia, że tam za fotografowanie trzeba płacić, kiedy tam byłam na jesieni to nie płaciłam !

A jest to jeden z prawie "obowiązkowych" punktów wycieczek szkolnych, które czasem prowadzę. Podoba mi się taki właśnie sposób udostępniania zamku jak w Podzamczu, w odróżnieniu do ohydnych obecnie Bobolic do których na dodatek wstęp kosztuje 15 zł - do trzech małych sal.

Wysłany: 2015-04-09, 11:27

trudno porównywać Ogrodzieniec i Bobolice - tutaj są ruiny zamku, tam współczesna atrapa "jak mógł wyglądać". Facet jest biznesmenem i doskonale wie, że ludzie uwielbiają kicz, więc walą tam jak bydło do stajni.

W Mirowie chciał zrobić to samo, ale na szczęście skończy się chyba tylko na częściowej konserwacji obiektu...

Vlado

Dołączył: 15 Mar 2015
Skąd: Wega XXI
Wysłany: 2015-04-09, 14:05

bton1 napisał/a:
Impreza rycerska była.

Kilka razy zdarzyło mi się tam potykać :D

Tępy planujesz kontynuować cykl z zamkami?

Wysłany: 2015-04-09, 15:45

W zeszłym roku jesienią prowadziłam taką 3-dniową wycieczkę szkolną na Jurę, spaliśmy w Mirowie.
W programie był m.in. Złoty Potok, Ogrodzieniec, Góra Birów, no i paniom nauczycielkom bardzo zależało na Bobolicach. Ja odradzałam, bo uważam że nie warte to jest 10 zł (tyle kosztuje od osoby dla wycieczki szkolnej, a ja tam byłam już wcześniej, z inną wycieczką) no ale im bardzo zależało, więc zebrały od młodzieży pieniądze i weszliśmy. Nic tam ciekawego nie ma. I w sumie potem stwierdziły "rzeczywiście nie było warto".
Natomiast zamek Ogrodzieniec podobnie jak i Góra Birów bardzo im się podobały.
A na koniec zabrałam ich jeszcze na Górę Zborów, która ze wszystkich jurajskich miejsc podoba mi się chyba najbardziej.

A zamek w Bobolicach lubiłam taki jak był dawniej, niejednokrotnie spaliśmy "pod chmurką" na tym górnym dziedzińcu i ptaki nas budziły o 4 rano :)
Nawet znacznie bardziej go lubiłam od Ogrodzieńca lub Mirowa, bo łączka na górnym dziedzińcu była nasłoneczniona.

Jura w październiku lub w maju to jest to :)

Tępy dyszel

Dołączył: 07 Lip 2013
Skąd: Tychy
Wysłany: 2015-04-09, 17:33

bton1 napisał/a:
A tak w ogóle to zamek jest w Podzamczu

WON ;)

są fajne skałki w Niegowonicach plus fajne serpentyny.

Tylko droga tam nie najlepsza. Ale przy tych skałkach jest dziki parking z którego chętnie skorzystałem.

Basia Z. napisał/a:

Na terenie zamku ,,Ogrodzieniec" fotografowie jest płatne czyli....wliczone w cenę biletu.....

,,Cud" cenowy to opłata za fotografowanie w Jaskini Bielskiej. Bilet wstępu 8 euro, fotografowanie....10 euro.

Wcale się nie zdziwię, jak na terenie niektórych obiektów oprócz opłaty za fotografowanie, będzie opłata za.....patrzenie (nie mylić z opłatą za wstęp).

Vlado napisał/a:
Tępy planujesz kontynuować cykl z zamkami?

To tylko ,,substytut" działalności górskiej, której nie ,,mogę" w tym roku rozpocząć bo śniegu wciąż sporo.
Jeśli ruszę w góry (wstępnie pierwszy wolny termin - 18 kwiecień - powinno się do tego czasu sporo wytopić) to zamki chowam ad acta :P
Ostatnio zmieniony przez Tępy dyszel 2015-04-09, 17:35, w całości zmieniany 1 raz

Wysłany: 2015-04-09, 19:13

Tępy dyszel napisał/a:

ten cud jest na Słowacji zwielokrotniony... identyczny cennik występuje choćby w Dolinie Demianowskiej. Nie wiem czy to nie są stałe ceny dla tych najważniejszych jaskiń w całym kraju, więc ja słowackie jaskinie staram się od jakiegoś czasu omijać. Nie mniej ciekawe są w sąsiednich krajach, za to tańsze i bez takich przypałów.

Wysłany: 2015-04-09, 20:06

Wszystkie ceny są na stronie:

Strona językowo mieszana angielsko-polska, ale zorientować się można.

Na Słowacji to fajne są cztery jaskinie, które nie podlegają pod Správe slovenských jaskýň, a mianowicie - Krasnohorska, Jaskinia Martwych Nietoperzy, Stanišovská jaskyňa i Zla Diera.

Wszystkie zwiedza się z latarką, w małych grupach, w asyście przewodnika - speleologa.
Byłam tylko w tej pierwszej, ale kolejne mi bardzo polecano, kiedyś w końcu się wybiorę.
W Krasnohorskiej fotografowanie było w cenie, a cena wejścia wcale nie astronomiczna - o ile pamiętam 8 euro.

Wysłany: 2015-04-09, 20:36

Słowacy faktycznie przeginają z opłatami za fotografowanie. Rozumiał bym jeszcze symboliczne 0,5-1 euro, powiedzmy jako dodatek do biletu ale 8-10 to jest juz niesmaczne.
W Demianowskiej jak ze znajomymi byliśmy w sporej grupce to kupilismy na jedną osobę, później praktycznie wszyscy robili ale przewodnik się nie czepiał, pokazaliśmy mu jeden bilet, może przymknął na to oko?
Ale w Bielskiej ten sam numer nie przeszedł, Dobromiłowi to babka o mało co karty z aparatu nie zeżarła jak wyczaiła, że nie ma nalepki na aparacie :D

W Ogrodzieńcu będąc kiedyś jako opiekun (taki roczny epizod jako belfer :-) ) miałem chwile grozy widząc, jak chłopaki z podstawówki rzucają do siebie kawałkami muru i cegieł. :o-o
To były dekoracje pozostałe po planie filmowym, chyba po "Zemście". Ale zanim sie wyjaśniło dostali zjebkę :rol

Wysłany: 2015-04-13, 07:44

Tak było. Co prawda to była blondynka ( co może po części tłumaczyć jej okrucieństwo :) ) ale i ja nie byłem bez winy.