Chłosta Beskidzka

Wysłany: 2021-06-09, 22:56   Chłosta Beskidzka

Cześć
Tym razem zagościłem pierwszy raz od bardzo dawna w Beskidach. Długo czekałem na ten wyjazd i udział w mojej pierwszej wyrypie. Nie mogłem się już doczekać, przygotowania trwały parę miesięcy, chciałem do tego podejść z sensem.

Na wyjeździe byłem wraz z ojcem, stwierdziłem, że dniach przed i po nie będę robił kosmicznych kilometrów, więc da radę :D

Mimo 320km trasy samochodem przyjemnie się jechało. Pierwszy dzień zacząłem od wybrania się na Łamaną Skałę, żeby zaliczyć szczyt do Diademu. Ludzi jak na idealną pogodę i 12:00 było mało. Trasa zaplanowana była na krótki wypad. Ominąłem grotę z której trzeba było zejść kawałek ze szlaku.

Po drodze szczyt, było fajne miejsce o nazwie Anula (Anula to była krową która zwiała gospodarzowi :) )
Podchodzę do tabliczki z oznakowaniem szczytu na szlaku i jakieś babki sobie robią zdjęcie i marudzą, że nic nie widać, bo tabliczka taka stara i zamazana, a słońce mocno świeciło. Tak patrzę i myślę przecież tam obok jest wyżej, jakaś oszukana ta tabliczka. No stwierdziłem, że idę (Ma się to poczucie, że trzeba być najwyżej :D ) Po drodze patrzę na mapę i widzę, że faktycznie szczyt jest poza szlakiem. Dochodzę na miejsce, a tam piękna tabliczka i fota wyszła bezproblemowo.

Później natknąłem na schronisko "Chatka Pod Potrójną". Pierwszy raz widziałem takie schronisko, no wszystko tam było. Jedna wielka graciarnia z ładem. Miało to wszystko klimat. Z pewnością powróciłbym tam z paczką znajomych na nockę.

Na Potrójnej podziwiałem widoki Babiej Góry na którą złapałem ogromną chęć. Z daleka wyłaniały się też Tatry <3

Zejście skróciliśmy sobie drogą poza szlakiem.

Motel miałem blisko Szyndzielni, myślałem jak to zorganizować, żeby nie nabić dużej ilości kilometrów. No i w końcu padło na to, że wjeżdżam kolejką. Nie jechałem jeszcze nigdy żadną, a innej okazji to chyba nie będzie. Super widoki na Bielsko Białą z niej były.

Na samej Szyndzielni stwierdziłem, że kurde tu blisko jest Klimczok, który miałem zdobyć w niedzielę. Nastąpiła zmiana planów i Klimczok został obrany na dziś. Na szczycie znowu pełno pierdół, które lubię. Dotknąłem kamień, który był na 6504m n.p.m. Zejście było już na nogach.

I dzień - Podsumowanie
Trasy: https://mapa-turystyczna.pl/route/0no5
Długość: Około 22.6km
Przewyższenia: 848m

II dzień - WYRYPA

Długo pospałem. Miałem problem z organizacją tego dnia. Co można robić, żeby się mało ruszać :D
Pojechałem zobaczyć "3 Lipki" Piękny punkt widokowy z Bielsku Białej, polecam każdemu.
Leżałbym tam przez pół dnia, ale ojcu się nie podobało xd

Następnie zwiedziłem Bulwary, ładnie porobione, dobre miejsce dla rodzinek. Na jedzenie pojechaliśmy do galerii, ten czas mijał wolno, więc wymyśliłem, że jeszcze przed wyrypą pójdę do kina.

No i w końcu nadszedł czas wyrypy (Beskidzka Chłosta). Start był zaplanowany na godzinę 21:00. Ludzi było mniej niż 200. Nikogo tam nie znałem, liczyłem, że do kogoś dołączę na trasie. Na samym początku już trochę osób sobie skróciło przez to nie wiedziałem ile jest przede mną. Zacząłem spokojnie, ale trzymałem się przodu. Od razu w ruch poszła czołówka i zrobił się klimat. Już na pierwszym podejściu się ludzie rozciągnęli i udało mi się dołączyć do dwóch chłopaków. Jeden też był sam, a drugi się rozglądał za znajomymi. No i ten drugi został ze mną do końca.
Początkowo bardzo fajnie się szło. Nigdy nie chodziłem nocą w górach, więc widok oświetlonej Bielsko-Białej był piękny.

Często zaglądaliśmy na profil trasy mówiąc, że tu teraz podejście będzie, potem wypłaszczenie, tyle górek zostało do mety itp. :D

Współtowarzysz znał dobrze trasę, więc wiedziałem co mnie czeka. Góra Żar była bardzo ciekawa, ten zbiornik duży i widoki.
Trochę za tą górą zaczął się okres co przed dłuższy czas nie widzieliśmy nikogo z przodu ani z tyłu, a ja tak tego wyczekiwałem. Pod złotą górą dopiero światełka z przodu zaświeciły i podkręciłem tempo. Przerwy robiliśmy rzadko, zwykle od dużego szczytu do dużego szczytu, ale gdy już ona była to buty od razu ściągałem :)

Taki cięższy okres miałem przed i po "Potrójnej" Jestem śpiochem i brak snu dawał mi znać. Na szczęście szoty energetyczne mnie w miarę pobudziły. Deszcz również trochę popadał, ale to akurat dobrze, bo temperatura nie rosła przynajmniej.

Fajnie było na trasie spotykać innych ludzi i dzielić się doświadczeniami. Na ostatnim zejściu już się bóle kolan i stóp odczuwało, ale nie przeszkadzało to dużo. W grupce kilkuosobowej zrobiliśmy sobie dłuższą przerwę na zaporze. Kolega polatał dronem. Byliśmy gdzieś na przodzie stawki, przez 15 min przerwę nikt nas nie minął.

Rozpoczęło się ostatnie podejście, tu już każdy szedł swoim tempem. Ja początkowo zostałem, ale potem wrzuciłem drugi bieg i wyprzedziłem parę osób. Bardzo chciałem już dotrzeć na szczyt.
Na Czuplu jak zwykle wpadły foty i tu już na pełnym luzie dotarłem do mety razem ze współtowarzyszem trasy.

56.4km pokonałem w 14 godzin i 15 minut. Była to godzina 11:15.Nie było to na wyścigi, ja też na spokojnie, równe dobre tempo miałem z współtowarzyszem, no ale wyszło, że chyba w pierwszej 15 byliśmy na mecie. Organizator podawał, że o 16 się spodziewa większości i żeby tak być, no więc w sumie nieźle mi to poszło. Schronisko na Magurce ładnie zrobione, zapiekanka dobra, problem jeszcze był taki, że ponad 3km, jeszcze do parkingu i trzeba było schodzić. Tu już tak samemu, powoli.

Podsumowując:
Trasa jak najbardziej do przejścia. Są jeszcze rezerwy na dłuższe wypady, tym bardziej, że czasowo stałem dobrze. Kolana bolały, ale do wytrzymania. Stopy dobrze zabezpieczyłem, tylko założyłem żelowe plastry, żeby nie obtarło i gdy chciałem zmienić skarpety na świeże to te plastry zostały na skarpetkach, więc ostatecznie skarpet nie zmieniłem. Miałem zwykle plastry w zanadrzu, ale nie ufałem im. Lekko zaczerwienione miałem w małym punkcie na odcisku z tyłu. Mały palec z przodu trochę obtarłem, muszę go następnym razem zabezpieczyć. No i parę małych odparzeń się pojawiło.
Dobrze się spakowałem, minimalnie za dużo jedzenia, ale wziąłem za mało wody i mi na końcu na podejściu już brakło. Muszę też zaopatrzyć się w bukłak, dzięki któremu, nie będę musiał wyciągać butelki z plecaka. Szoty energetyczne spoko sprawa, przekroczyłem ich dawkę dobową, ale nic mi nie było :D
Piwo na parkingu na dole smakowało jak nigdy, starałem się nie spać do końca dnia, ale pod wieczór już musiałem drzemkę zrobić :D

Podsumowanie drugiego dnia:
Sama Wyrypa 56.4km - 3200m przewyższeń - 14h 15min
Ogólnie: 60.4km, 3210m przewyższeń

3 dzień - Niedziela

Wstałem dość wcześnie, czułem zmęczenie, ale jakiś wielkich zakwasów to nie miałem.
Podjechałem na parking Lipowa i udałem się na Skrzyczne. Łatwo to nie było :) , ale się udało.

Na szczycie fajny podest, stacja kolejki oraz schronisko (drogie i nic ciekawego)

Myślałem czy już schodzić, ale wybrałem się jeszcze na Malinowską Skałę, a z niej schodziłem szlakiem żółtym.

Na końcu dość długi odcinek asfaltu, zamoczyłem stopy w potoku i szedłem dłuższy kawałek w samych skarpetkach.

W drodze powrotnej korków zbyt nie było. Wyjazd udany. Za miesiąc Potrójna Korona Orlicka czeka :D

3 dzień - Podsumowanie
Długość: 16km
Suma Podejść 833m

No to łącznie przez cały wyjazd przemierzyłem
810km samochodem
99km kilometrów na szlakach
oraz pokonałem 4891m przewyższeń

Pozdro ;)
Ostatnio zmieniony przez Coldman 2021-06-10, 08:14, w całości zmieniany 3 razy

Wysłany: 2021-06-09, 23:32

Przede wszystkim, super zdjęcia nocne. Bielsko Ci wyszło extra.
No gratulacje za wyrypę. Ja podziwiam...że się komuś tyle chcę :D sam leżąc w łóżku ;)

Wysłany: 2021-06-09, 23:41

Przede wszystkim, super zdjęcia nocne. Bielsko Ci wyszło extra.

Te fotki z nocy, to mi podesłał kolega, który dronem pykał zdjęcia :P
Moje własne musiałbym dobrze obrobić, żeby się nadawały tutaj xD Telefonem ciężko o dobrą fotę w nocy.
Ostatnio zmieniony przez Coldman 2021-06-09, 23:43, w całości zmieniany 2 razy

Wysłany: 2021-06-10, 05:48

Gratulacje ! Mocny wyjazd zrobiłeś, nie dość że wyrypa, to jeszcze w nocy, lubisz sprawiać sobie ból ;) Zobaczyłeś fajny kawałek Beskidów
Zdjęcia nocne fajne, krzyż już dawno mi chodziło po głowie, tylko nie chciało mi się tam iść w nocy :P

P. S
Mamy chyba te same kapelusze :)
A zakwasy nie wyszły później?

Wysłany: 2021-06-10, 06:35

Krzyż wyszedł zajebiście, mroczne objawienie :-)

Kawał trasy porządny :! ale wielkie graty, że przed i (głównie) po wyrypie byłeś w aktywnym ruchu. Tak na dobitkę wybrać Skrzyczne od Lipowej to ale jednak weryfikuje kondycję :ok

Wysłany: 2021-06-10, 06:48

Dobra relacja: foty, niewiele tekstu i podsumowania każdego dnia.

Mi wejście na Skrzyczne od Zimnika wydaje się najlepszym wyborem, ale nie po chłoście. ;)

Wysłany: 2021-06-10, 18:06

Mamy chyba te same kapelusze :)
A zakwasy nie wyszły później?

To mój wyrypowy kapelusz :D

Nie zakwasów nie miałem, ból kolan utrzymywał się najdłużej.
Po wyrypie, 20 minut się rollowałem, więc to też swoje zrobiło.

Wysłany: 2021-06-12, 13:14

Graty Coldman za ta wyrypę, ale także za dobrze zagospodarowane dni przed i po :)

Wysłany: 2021-06-12, 13:55

Niezłe wyrypy, widać co znaczy młodość ;)

Tępy dyszel

Dołączył: 07 Lip 2013
Skąd: Tychy
Wysłany: 2021-07-26, 13:35

Bardzo ciekawa relacja a i zdjęcia też niezłe.

Coldman napisał/a:
Sama Wyrypa 56.4km - 3200m przewyższeń - 14h 15min

Młody to i glupi ;) ;)
Ja tyle to nawet samochodem nie dałbym rady.

A pisząc poważniej - winszuje kondycji...i rób też...więcej krótkich tras. Schodzisz szybko za młodu i gdzie potem pójdziesz ? ;)

Wysłany: 2021-07-27, 14:19

Tępy dyszel napisał/a:

Ja nie mam możliwości jeździć często w góry, więc jak już jadę wykorzystuje to w 100%

Wysłany: 2021-07-27, 18:27

Coldman napisał/a:

Słusznie. Niestety nie każdy ma to szczęście mieszkać na południu Polski.

Copyright © 2013 by Góry bez granic | All rights reserved | Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime