Trekking po naleśniki

Wysłany: 2021-05-16, 19:16   Trekking po naleśniki

Cześć
W wczorajszy dzień o 5 rano wyruszyłem wraz z ekipą busem w Góry Izerskie. Celem wyprawy były naleśniki w Chatce Górzystów, oraz zdobycie Wysokiej Kopy.
Wędrówkę zaczęliśmy na rozdrożu Izerskim.
Podejście w lesie po korzeniach to była w sumie jedyna trudność jeśli chodzi o wchodzenie.

Następnie wpadliśmy na Zwalisko, od razu wspiąłem się na szczyt, wiedząc, z poprzedniej wycieczki, że w tych rejonach nie tak łatwo o dobre punkty widokowe.

Widok na Śnieżne Kotły

Następnie poszliśmy trasą przez kopalnie "Stanisław" poza szlakiem. Taka niespodzianka dla mnie. Widoki niezłe, wyrobiska choć to sztuczna natura budziły podziw.

Zdjęcie z ekipą musi być ;)

Wysoka Kopę zdobyłem tym razem od innej strony. Gdyby ten szczyt nie był na liście korony, to myślę, że mało kto by na niego wchodził. Straszne dużo błota było na szlakach, nie raz buta zamoczyłem.

Trasa leciała dość szybko, przewyższeń praktycznie nie było. Każdy był już głodny więc tempo nie było najgorsze :D

W końcu doszliśmy do głównego celu wyprawy. Klimatyczne miejsce, dobre na rozbicie namiotu i nocleg. Godzinę czekałem w kolejce po jedzenie i piwko. No, ale gdy w końcu dostałem naleśnika (z jagodami i twarogiem), no to mogę śmiało teraz powiedzieć, że to było najlepsze co zjadłem w schroniskach górskich, chociaż przyznam, że z reguły je omijam :)

Po jedzeniu była przerwa na leżakowanie. Przyjemnie było póki słońce świeciło, podmuchy wiatru były zimne.

Dalsza część trasy to Hala Izerska. Polecam to miejsce dla rowerzystów. Śmiało się można wybrać z rodzinką i na spokojnie przejechać.

Po drodze do Jakuszyc zaczęło padać. Udało nam się na chwilę schronić w Stacji Turystycznej Orle.

Na końcu się jeszcze wymoczyliśmy, ale punktualnie wsiedliśmy do busa i wróciliśmy do Poznania.

Niedawno na forum była dyskusja dotycząca zdjęć w relacjach. No i tak myślałem, przed tym wyjazdem, że teraz porobię więcej i bardziej się skupię na tych zdjęciach, żeby to ładnie powychodziło. Na samej trasie wyszło tak jak zawsze, moja natura wygrała i tak jakoś nie miałem gdzie robić w tych fot xD

Szczegóły trasy:
Długość: 22.5km
Przewyższenia: 717m

Wysłany: 2021-05-16, 19:20

Nie są takie złe te Twoje foty!

Wysłany: 2021-05-16, 19:27

Piękna trasa ! Ha! Akurat dzisiaj przeglądałem tą wycieczkę i wspominałem sobie jaka była fajna, a tu pyk ! I Ty wrzucasz relację :D

Foty fajne! Kolor rzeki którego się nie zapomina, chyba nigdzie indziej takiego nie ma ...
Ostatnio zmieniony przez Adrian 2021-05-16, 19:29, w całości zmieniany 1 raz

opawski1

Dołączył: 21 Lut 2016
Skąd: Prudnik
Wysłany: 2021-05-16, 19:39

aaaalee ekipa!
Góry Izerskie znam tylko z Głównego Szlaku Sudeckiego, na Wysokiej Kopie byłem, ale nie miałem jeszcze książeczki Korony Gór Polski więc do odznaki się nie liczy... :D No ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło bo teraz książeczkę mam no i jest motywacja by zajrzeć w G. Izerskie i przy okazji zobaczyć więcej tych gór bo przyznam że z perspektywy GSS nie zrobiły na mnie dużego wrażenia :P Może to być jednak błędna perspektywa bo na GSS nie spodobały mi się też Rudawy Janowickie, które kilka miesięcy później odwiedziłem i przeszedłem innymi szlakami ponownie i bardzo mnie zauroczyły.
Ja schroniska lubię i dość często z nich korzystam, ale nienawidzę tłumów w nich, a jakbym miał czekać godzinę w kolejce po żarcie i piwo to by mnie szlag chyba trafił :D Zazwyczaj wtedy wchodzę biję pieczątkę oglądam obiekt i uciekam ;)
A zdjęcia no widać że z telefonu więc niektóre nie są doskonałe :P Może na niektórych jakbyś kolorki trochę podciągnął byłby ładniejsze (oczywiście poza kolorową rzeką bo te jest ładne!), ale to już kwestia gustu. ;)
MOJA STRONA O GÓRACH OPAWSKICH: http://www.goryopawskie.eu/
Ostatnio zmieniony przez opawski1 2021-05-16, 19:40, w całości zmieniany 2 razy

Wysłany: 2021-05-16, 19:43

Nie są takie złe te Twoje foty!

Ten wyjazd był pierwszym z ekipą, gdzie nie byłem kierowcą, więc był pełen luz do wszystkiego :D
Jak sam pojadę to cos pokombinuje z fotami.

Teraz pora na Czeskie Izery :)
No właśnie kolega zwrócił uwagę na ten kolor potoku, ładnie.

Wysłany: 2021-05-17, 06:31

Coldman napisał/a:
Stacji Turystycznej Orle.

Ale mi się ten budynek podoba …

Bardzo fajna sobota, wycieczka w ludzkich warunkach.

I Coldmanie ucz się - schronisk nie należy omijać ! :)

Wysłany: 2021-05-17, 20:35

Bardzo luzacki wypad i bardzo mi się podoba. Zero spiny, naleśniki, widoczki...idealna kontemplacja gór :)

Wysłany: 2021-05-18, 05:19

Góry Izerskie są super :) Coldman, a jak się śpi w jednej z wiat! Ja spałem w tej za kopalnią. Przy kopalni przechodziłem ok 22 w lipcu, więc z racji szarówki, nie oglądałem jej, więc zaś dla mnie to jest powód, by wrócić w te góry.

Wysłany: 2021-05-18, 11:37

Ha ha ha
Ogólnie powiem Wam, że Góry Izerskie nie należą do grona moich ulubionych. Fajnie są tam miejsca, ale kurde ogólnie to dość płasko :D
Może w Czeskich Izerach pod tym względem jest lepiej :)
Świat gór! Aby go nazwać swoim, trzeba zainwestować znacznie więcej niż krótkotrwałą radość oczu. I może dlatego właśnie człowiek naprawdę kochający góry chce znosić trudy, wyrzeczenia i niebezpieczeństwa na ich skalnych szlakach

Wysłany: 2021-05-18, 17:58

Też mam wrażenie, że to strasznie płaskie góry i chyba lepsze na rower niż na piesze łażenie, choć w twojej relacji wyglądają bardziej górsko niż na zdjęciach Adriana, który notabene był nimi zachwycony.

Wysłany: 2021-05-18, 18:19

Nadal jestem i tam wrócę w tym roku :D

Wysłany: 2021-05-18, 18:45

Bo w Izerach jest coś takiego, że na zdjęciach ciężko oddać ich klimat.
I owszem są płaskie. Ale mają coś innego od innych gór.

Mnie Izera (rzeka) przypomina klimat Syberii czy Alaski (zdjęcia choćby buby, włodarza).

Wysłany: 2021-05-18, 22:20

Bo w Izerach jest coś takiego, że na zdjęciach ciężko oddać ich klimat.
I owszem są płaskie. Ale mają coś innego od innych gór.

Każdy ma to swoje miejsce, gdzie się czuję najlepiej. To bardzo subiektywne, ale no góry żyją w naszych wspomnieniach. Najbardziej kocham Tatry za te szczyty, granie, czuję do tego miejsca wielki respekt. Z innych to punkty, gdzie mam wspomnienia i emocje wraz z innymi ludźmi. Będę pamiętał Chatkę Górzystów, naleśniki i wylegiwanie się na polanie z ekipą.
Albo na wyjeździe z ekipą, gdzie Wielka Piątka wstała przed wszystkimi i zdobyła Dzikowiec, działo się tam :D