Dobry początek w Karkonoszach - Śnieżne Kotły i Szrenica

Wysłany: 2020-07-19, 20:11   Dobry początek w Karkonoszach - Śnieżne Kotły i Szrenica

(Opisywane sytuacje mogą być mocno naciągane i ukoloryzowane ;) )

Taki prolog urlopu zwiastował tragedię …
Co zrobić żeby nie wydać beznadziejnie głupio pieniędzy …?
Nie jechać w Błędne Skały ! O Boże Boże Bożenko jakie to było okropne !
Najbardziej źle wydane pieniądze w naszym życiu … Trafiliśmy na jakiś zjazd kolonii w jedno miejsce, ilość dzieciaków pomnożyć przez ciasnotę Błędnych Skał i wychodzi jeden wielki korek, ścisk i wrzask ! Brakowało mi tylko żyletki i zakończył bym swe męki …

Za 100 kilometrów zacznie się właściwa część urlopu, ta lepsza część :)

Wtorek zaczyna się wcześnie rano jak to na urlopie, zaczyna się główną zaplanowaną wycieczką całego wyjazdu - Śnieżne Kotły i Szrenica.
Z powodu pogody, która na nasz pobyt nie zapowiadała się zbyt optymistycznie postanowiliśmy zacząć najcięższą wycieczką, a później się zobaczy ;)
Przygotowani na najgorsze ruszyliśmy w drogę, najgorsze nie nadeszło w takiej postaci jaki się spodziewaliśmy, nie było zimno i nie było przeszywającego wiatru, był upał :lol i już było wiadomo że pogody się w ogóle nie sprawdziły i jakoś marnie w ogóle się sprawdzały już do końca naszego pobytu.
Idziemy dalej, pierwszy postój w schronisku pod Łabskim Szczytem, lubię nowe miejsca ,szczególnie nowe schroniska a w nich nowe odznaki turystyczne i różne przypinki, pod Łabskim dostaliśmy nawet drewniany znaczek na lodówkę za free :D Widoki coraz fajniejsze i krajobraz pod nogami zrobił się bardziej Tatrzański taki bardziej przyjemny.

Zmierzamy w stronę Śnieżnych Stawków leżących u podstawy pięknych skalnych ścian , które chcieliśmy w końcu zobaczyć, zdjęcia i filmiki nie oddają nawet w połowie tego co się widzi będąc tam na miejscu, przepiękne "klify" z wysoką wieżą na ich skraju, która dopełnia całości.
Tak jak z dołu robią wrażenie, tak i z góry widoki są wyborne :) Jak sobie to przypominam, to aż brakuje mi słów … Pięknie.

Żal zostawiać takie widoki, ale Szrenica czeka ;)
Schroniska oblegane licznie, szczególnie te do których można dojechać wyciągiem, o tej godzinie i w sezonie wakacyjnym to i tak nie było tragedii ;)
Dodam tylko że do wszystkich schronisk obowiązkowo zakładamy maseczki i spryskujemy ręce płynem, ale zachowywanie odstępów to już tylko teoria, no cóż …

W końcu lądujemy w Kamieńczyku, co zwiastuje rychły koniec naszej zacnej wycieczki, miała 23 km i zajęła nam 10 godzin w okrutnym upale, lecz jako wytrawni wędrowcy, przeszliśmy całość z uśmiechem na twarzy, no może nie całość ;)

Niestety od jakiegoś czasu kolano nie chce ze mną współpracować i za wszelką cenę próbuje zepsuć mi przyjemność z łażenia po górskich ścieżkach :(
Piękny to był dzień, oby następne były równie piękne i przyjemne …

Wysłany: 2020-07-19, 20:29

Kurde, te kotły muszę zobaczyć, bo co je widzę, na zdjęciach, to wiem, że na żywo musi robić wrażenie.

Wysłany: 2020-07-19, 20:31

Wysłany: 2020-07-20, 08:52

Brakowało mi tylko żyletki i zakończył bym swe męki :-(

Pamiętaj o testamencie.

Piękna wycieczka w pięknych górach. Skały rzeczywiście "tatrzańskie" z ryja. I piękny wodoryj.

Wysłany: 2020-07-20, 09:41

Brakowało mi tylko żyletki i zakończył bym swe męki :-(

Pamiętaj o testamencie.

O testamencie zaczynam poważnie myśleć :lol

To była rzeczywiście piękna wycieczka, ale następne miały w sobie spokój i duuuża chodzenia po równym w pięknych okolicznościach przyrody :D

Wysłany: 2020-07-20, 15:05

Te kotły mi z dołu przypominają do złudzenia takie mniejsze Widły z Kieżramem i Łomnicą znad Łomnickiego Stawu! Bardzo fajne miejsce! Bo na górze to jakoś tak płasko i tego efektu nie ma ale z dołu naprawdę świetnie to wygląda!

Wysłany: 2020-07-20, 20:20

Że tak zapytam - pozostałe wycieczki będą w osobnych relacjach czy polecisz w tym temacie?

Wysłany: 2020-07-20, 20:26

Każda będzie osobno.

włodarz

Dołączył: 13 Maj 2014
Skąd: Góry Sowie
Wysłany: 2020-07-21, 17:59

Karkonosze od najlepszej strony. Na wielu zdjęciach widzę schronisko księcia RTV, chyba Ci się spodobał ten obiekt.
Sudeckie Ilustracje

Wysłany: 2020-07-21, 18:33

włodarz napisał/a:

Tak jakoś ta wieża pasuje do reszty :P ;)
Karkonosze od tej strony faktycznie chyba najładniejsze :)

Wysłany: 2020-07-21, 18:49

Ostatni raz w Karkonoszach byliśmy w 2009 roku i chyba z 5 razy szliśmy zobaczyć Śnieżne Kotły - nie udało się. Cały tydzień była gówniana pogoda, ale jak zbliżaliśmy się do Kotłów to w szybkim tempie jeszcze bardziej się pogarszała. Może w tym roku się uda. Tak z początkiem sierpnia planujemy jechać...

Wysłany: 2020-07-21, 19:09

Po tylu próbach :o-o , to nic tylko życzyć powodzenia.

Wysłany: 2020-07-21, 19:56

Niech nikt inny wtedy tam nie jedzie. Nie będzie widoków.