Jesień po czeskiej stronie ;)

Wysłany: 2019-11-02, 13:32   Jesień po czeskiej stronie ;)

Dzień dobry.
Dwa miesiące posuchy !!!
Od kilku lat nie mieliśmy przerwy w chodzeniu po górach dłuższej niż dwa tygodnie, a tu dwa miesiące ...
Jak miło jest IŚĆ, po prostu IŚĆ ...
Organizm ludzki jest strasznie ułomny i niestety miałem okazję osobiście się o tym przekonać.
Ale nic to! Młody jestem, to się goi jak na psie ;) :P
Grupa licząca osiem osobników w tym trójka poniżej piątego roku życia, wyruszyła o godzinie 8.00 w stronę Milikova u podnóży Beskidu Śląsko-Morawskiego, a następnie ruszyliśmy w kierunku Chaty na Kozubovej, która jest na wysokości 970 m.n.p.m.
Szczyt Kozubovej jest kawałek dalej i liczy 982 m.n.p.m ale nie był celem naszego wyjścia.
Poranek mroźny, pierwsze drapanie szyb w tym sezonie zaliczone. Całe szczęście że pogoda miała być piękna i była, słońce wspomagało nas od początku do końca wycieczki.
Po drodze dwie wiaty mieszczące całą naszą gromadkę i pozwalając zrobić przerwę na przygotowanie gorącej kawy i czegoś do jedzenia :)
Widoki całkiem przyzwoite jak na Śląsko-Morawski, może kogoś zachęcą do wybrania się jednak w te strony, które nie są takie złe, w każdym razie nie dla nas ;)
W koło piękna jesień, złota i słoneczna, taka jak powinna być !
Chwilami gorąco, ale i mocny wiatr dawał o sobie znać, więc zdarzyło się całkiem solidnie zmarznąć, szczególnie podczas robienia zdjęć.
Podsumowując krótko, wszyscy uczestnicy zadowoleni z wyjścia, niektórzy zakończyli wycieczką śpiąc :P ale zdecydowana większość o własnych siłach ;)

Dzieciaki pełne energi, ciągle wruchu

Kaplica nad schroniskiem

Schronisko to wielki kanciaty moloch, przerobiony na hotel, ale od tyłu jest całkiem przyjemny, przez swój kolor ;)

Wesoła ekipa

Widoczność niespecjalna, ale Fatre było widać

I taka to była wycieczka.
P. S
Data na zdjęciach nie jest prawdziwa ;)
Ostatnio zmieniony przez Adrian 2019-11-02, 13:54, w całości zmieniany 3 razy

vidraru
Rosomak

Dołączyła: 27 Sty 2017
Skąd: Kęty
Wysłany: 2019-11-02, 14:19

Zgadzam się, że bardzo miłe to okolice i widoki też :)

Wysłany: 2019-11-02, 14:20

zawsze mnie zastanawia, dlaczego ciągle ktoś próbuje innych zachęcać do odwiedzenia Śl-Mor.,tak jakby te pasmo było jakieś dziwne i nudne :D A przecież jest tam całkiem sporo miejsc widokowych, sporo ciekawych szczytów, dużo schronisk ze smacznym piwem i jedzeniem, ładne wioski z zabytkami w dolinach, a dojazd komunikacją publiczną nie nastarcza żadnych problemów :) Zdecydowanie wolę Śląsko-Morawski od niektórych polskich pasm.

Jak na maj to mieliście całkiem chłodno :lol

Wysłany: 2019-11-02, 14:51

Jakoś ostatnio słyszałem, że zalesiony i bez widoków ... To chciałem zareklamować sąsiadów, I chociaż nie jeżdżę w góry transportem publicznym, to Czesi na pewno mogą się śmiało szczycić w tej kwestii :)
Po prostu fajny Beskid :D

Wysłany: 2019-11-02, 15:13

Jakoś ostatnio słyszałem, że zalesiony i bez widoków

to chyba od kogoś, kto za bardzo tam nie był... A może wynika to z tego, że Czesi jeszcze go tak nie tną jak po polskiej stronie?

Wysłany: 2019-11-02, 17:03

Ładny dzień się Wam trafił, w przeciwieństwie do dzisiejszego szarego i deszczowego. Mieliście nosa! Ale chłodu nie zazdroszczę, choć powoli trzeba się do niego przyzwyczajać.

Wysłany: 2019-11-02, 18:10

Jakoś ostatnio słyszałem, że zalesiony i bez widoków

Raczej ci którzy tam nie byli, albo niewiele bywali ;)
Z kilku szczytów są naprawdę fajne widoki i można zrobić fajne trasy w niedużych odległościach, kto był ten wie ;) A kto nie był musi się sam przekonać ...

Pogoda była w nagrodę, za dwa miesiące przymusowego więzienia :D
Ostatnio zmieniony przez Adrian 2019-11-02, 18:11, w całości zmieniany 1 raz

FasolaNaSzlaku

Dołączył: 12 Maj 2019
Wysłany: 2019-11-02, 20:59

Muszę sobie dodać to miejsce do mojej coraz dłuższej listy do odwiedzenia ... jak mi tylko zakaz się skończy :) Tym bardziej iż nie mam tam zbytnio daleko . Tym bardziej iż jak twierdzisz z komunikacją autobusową jest tam lepiej niż u nas :)

Wysłany: 2019-11-02, 21:09

FasolaNaSzlaku napisał/a:

Tak jest, blisko i fajnie.
Autobusy widziałem wszędzie, pociągiem też można, wszyscy którzy podróżują komunikacją, są zadowoleni :)

Wysłany: 2019-11-03, 10:37

Mnie Śl-Morawski Beskid się kojarzy z dużymi ilościami na szlakach, a to dlatego, że więszkość relacji, tak przedstawia go (choćby Pudla, te które kojarzę min z Radegasta).

Wysłany: 2019-11-03, 10:44

Radegast jest prawdopodobnie najbardziej rozchodzonym miejscem w Śląsko-Morawskim z racji niedalekiej przełęczy, na którą można dojechać autem, i pewnie bardziej ludny niż sama Lysa hora. Zatem nie jest on do końca reprezentatywny ;)

Ale wystarczy wybrać inne lokalizacje, np.: http://hanyswpodrozach.bl...zed-wiosna.html

Wysłany: 2019-11-03, 10:50

wystarczy wybrać inne lokalizacje,

Właśnie mniej więcej w tych okolicach kiedyś próbowałem kółko ułożyć. Czyli dobrze czułem, że tam będzie spokojniej. Dzięki :)

Wysłany: 2019-11-03, 12:15

Zgadzam się, ten kawałek jest oblegany bardzo, ale widoki z Radhosta kaplicy i dalej w stronę Radegasta są genialne, olbrzymia przestrzeń i polany ... :lov3

A Kozubową z Kamienitym szedłem za pierwszym razem, tyle że odwrotnie niż Pudelek ;)

Wysłany: 2019-11-03, 12:58

To ty (Pudelek) masz schodzony cały B. Ś-M?

cały to na pewno nie ;) Znam dość dobrze rejony Lysej i wschodniej części (Ropicka, Prasiva, Javorovy, Kozubova, Ostry, Polom itp.), choć mam tam kilka dużych plam do odkrycia. Słabiej znam zachodnie tereny, tam, gdzie brakuje schronisk (pomijając Velky Javorovy i Radhost). Ale generalnie w większości tych miejsc byłem tylko raz, więc powtórzę zawsze chętnie :)

Wysłany: 2019-11-03, 13:39

To ty (Pudelek) masz schodzony cały B. Ś-M?

To podobnie jak my, tylko my byliśmy w wielu miejscach więcej niż raz ;)
A nieodkryty został nam sam koniec Beskidu, za Wlk. Jawornikiem i na południowy wschód od Pustewnego, jest tam cały kawałek pasma granicznego (czerwony szlak) są jakieś dwie Chaty, Bila i Masarykova. Ale jakoś nas tam jeszcze nie zawiało, podobno mało widokowe i zalesione ;) :lol
Z tych wyższych jest Travny i Smrk, Trawnego nie polecamy, a przynajmniej z Krasne, za to Smrk jak najbardziej, fajne miejsce z pięknym widokiem na Ondrzejnik :)