FasolaNaSzlaku

Dołączył: 12 Maj 2019
Wysłany: 2019-09-16, 09:29   Nocne wejście na Baranią Górę ... a potem już za dnia na inne górki i pagórki w okolicy

Dzień wyprawy : 14.09.2019

Traf tak chciał iż w piątek 13 rano dostałem telefon , bym w przyszłym tygodniu stawił się na operację (w końcu , bo już x razy przekładali termin , oby tym razem znów nie przełożyli) . Po operacji niestety będę musiał się rozstać z górskimi szczytami na ok.3 miesiące (oby nie dłużej)
Na szybko więc postanowiłem zrobić sobie zapas górskich widoków ... padło na moją ulubioną Baranią Górę .
Wiele razy już byłem na Baraniej Górze ,a jeszcze nigdy tak , by wejść tam po ciemku ... jeszcze przed wschodem słońca .
W końcu postanowiłem zrealizować ten plan .
Spakowałem się . Nastawiłem budzik na 3:00 rano . Lecz coś zasnąć nie mogłem ...a tu jeszcze prze snem grają w TV "Crazy It's my life" :) . Cóż nocne szwendanie po górach to też swego rodzaju szalony pomysł ... spontaniczne "nie w pełni zdrowe" pomysły to może być przygoda .
W końcu zasnąłem ... lecz po 3godzinach i 20min pobudka . Włączam muzykę , a tam "Przerywam noc , byt ciężki sen ..." . 3:30 ruszam autem do miejsca skąd zamierzam startować - Kamesznica Złatna (Pętla) . Wita mnie lekka mrzawka , lecz na szczęście szybko znika . Po drodze jadąc autem ponownie muzyka mi gra ,a tam tekst "Czuję jak faaalalala , przepływa przeze mnie ... "
Coś w tych tekstach było , toż pierwszy raz tak szedłem ... by wyjść w nocy , by dotrzeć na szczyt jeszcze przed wschodem na Baranią Górę .
Idę poza szlakiem tak jak lubię . Moją ulubioną trasą przez Barański Groń sobie zaplanowałem . Uzbrojony w dwie latarki , nóż i kijki gnam do przodu . Ciśnienie chyba miałem 200/150 :)
Kto nie chodził po ciemku po górach to nie wie jakie to uczucie ...
... gdy kolejny ścięty konar wydaję się zwierzem

... gdy światełka odblaskowe na przydrożnych barierkach w oddali wydają się wpatrzonymi w nas oczami

... lub gdy w pewnym momencie ujrzy się światełko w tunelu . Aż nachodziły człeka myśli iż chwile temu przeniósł się na tamten świat :haha . Na szczęście "światełko w tunelu" przejechało bokiem , okazując się autem z grupą myśliwych .

Przez myśl mi przeszły nie dawne informacje : o widzianym na czerwonym szlaku w Żabnicy niedźwiedziu , bądź też o wilkach krążących między Czerwieńską Grapą i Małą Baranią ... brrr aż się włos jeżył na rękach .
Kulminacją wybuchowego ciśnienia było darcie ryja przez jelenia ... po odgłosie można by rzec było to blisko . Włączyłem wtedy 7 bieg i błyskawicznie znalazłem się na Barańskim Groniu .
Podejście na Barański Groń jak i dalsza droga do Baraniej Góry od pętli łagodnie pnie się w górę to też bardzo przyjemnie się tędy chodzi ... za dnia :)

Na Barańskim Groniu w tamtejszym domku myśliwskim trwa imprezka lokalnych myśliwych

Kawałek za domkiem myśliwskim odbijam w prawo . I tak sobie idę grzbietem Barańskiego Gronia aż po sam szczyt Baraniej Góry . Delektując się po drodze widokami

Tak sobie idąc dostrzegam w oddali od Glinnego po Baranią karawanę mrugających światełek . No pięknie sobie pomyślałem , mam omamy... górska fatamorgana :D
Na szczęście byłem zdrów , bo okazało się iż jest to Baran Trial Race , czyli górskie bieganie na 60 km (ze startem i metą w Węgierskiej Górce)

W Końcu docieram na szczyt Baraniej , jest godzina 5:45 . Myślałem iż uda mi się spędzić czas na Baraniej w samotności ...a tu ludzi od groma się przewinęło .
Na Baraniej się porządnie zasiedziałem . Ponad 90min jak nic ... Zjadłem śniadanie , a przy okazji delektowałem się dynamicznie zmieniającymi widokami . A to za sprawą mgły , która krążyła to w jedną to w druga stronę . Po rozmowie z pewnym biegaczem doszliśmy do wniosku iż to nie mgła ,a kurz ...z ich winy powstał , bo tak szybko biegną

Tu na wprost widoczna ścieżka grzbietem Barańskiego Gronia , którą wchodziłem

...a gdy idę w góry sam to syn prosi bym Stefana zabrał , bym nie szedł w samotności ...

Czas ruszyć swoje 4 litery i ruszyć dalej , bo jeszcze chwila a zapuściłbym tam swoje korzenie ... co by nawet pasowało do mojego nazwiska :)
Następnym moim celem , była Hala Barania . Szedłem szlakiem w kierunku Magurki Wiślanej . Mniej więcej w połowie drogi odbiłem w prawo w kierunku mojego następnego celu . Jesień tuz tuż , co raz bardziej widoczna wokół .

W oddali widoczny mój następny cel ...

Docieram na Hale Baranią . Kilka zdjęć i ruszam dalej bez postoju . Miałem w planie zajrzeć na chwile do tamtejszej bacówki , lecz wyczułem w niej pewne ruchy ... więc sobie odpuściłem :)

Następny spontaniczny cel (pierwotnie miałem iść tylko na Baranią i nazot :) ) to Magurka Radziechowska . Idę tam ścieżką poniżej Hali Baraniej . Omijam więc szczyt Magurki Wiślanej .

Na tamtejszej pewnej znanej skale (nie jednokrotnie mylonej z tą na Malinowskiej Skale ) zrobiłem sobie przerwę na drugie śniadanie ... i tak po raz kolejny zasiedziałem się ponad godzinę . Delektując się nie tylko swym prowiantem ,ale i widokami wokół . Zbierając je na zapas ...

Potem pognałem w kierunku Hali Radziechowskiej . Po raz kolejny schodząc ze szlaku ... kawałek za wspomnianą skałą odnajdując ledwo widoczną ścieżkę odbijającą w prawo .

borówek po drodze nadal sporo , nie które sporych rozmiarów

Docieram w końcu na Hale Radziechowską gdzie spotykam pierwszych turystów dzisiejszego dnia (2 osoby , nie wliczam zawodników biorących udział W Baran Trial Race) .

Trochę zdjęć zrobiłem , trochę widoków na zapas złapałem . Mogłem więc ruszyć dalej . Odnalazłem kolejną dziką ścieżkę i ruszyłem ku mecie , czyli do miejsca gdzie auto w nocy zostawiłem . Co rusz idąc wzdłuż kolejnego strumyka i ... spotykając pewnego grzybiarza .

Więcej zdjęć w albumie na FB : Nocne wejście na Baranią Górę i ...

Fajnie było ... choć pogoda mogła być ciut lepiej przejrzysta :)

Jak się wszystko ułoży i będę mógł ponownie wrócić na szlak to za jakiś ponownie ruszę na Baranią Górę . Tym razem w planach mając zachód słońca i nocny powrót do domu :)
A jak się coś spieprzy to cóż ... będę szukał sobie gór i górek gdzie da się wjechać wózkiem inwalidzkim (ot ryzyko tejże operacji , choć i bez operacji bym jeszcze szybciej na tych 4 kołach wylądował)
Niby pesymistycznie ,a jednak optymistycznie kończę relację :haha

Wysłany: 2019-09-16, 10:04

Przede wszystkim zdrowia życzę!
Co do wycieczki, te chwile przed świtem, są najbardziej niesamowitą, dla mnie porą dnia. Fajnie.
Hala Radziechowska, widzę, warta do odwiedzenia!

Wysłany: 2019-09-16, 11:03

Chmury zwłaszcza robią wrażenie!

No i trochę szkoda, że nie było Ci dane delektować się samemu tymi widokami, tylko jakieś tłumy rajdowe ;)

I powodzenia z operacją :ok

Wysłany: 2019-09-16, 11:08

Przede wszystkim fajnie, ze w końcu idziesz się pociąć, oby wszystko poszło zgodnie z planem.
Zdjęcia tym razem masz zupełnie inne. Jakby innym sprzętem robione.
Nie znaczy gorsze, ale inne.
Chociaż... jakbyś statyw miał, to chyba byś więcej wyciągnął z tych zdjęć przed świtem.

Tak czy inaczej - fajna wycieczka, ja bym się samemu bał iść.

Jeszcze raz - dużo zdrowia!

Wysłany: 2019-09-16, 12:06

O Kruca! Zdjęcia piękne, miło było oglądać. Ale po nocy ... Sam ... Miał bym stracha, brawo Ty

No to jesteśmy obaj w tej samej sytuacji, tylko że ja już po. od 2 tygodni. Powodzenia i szybkiego powrotu do zdrowia i na szlaki :)

:brawo1

Wysłany: 2019-09-16, 12:16

Kolejne potwierdzenie, że chmury na zdjęciach to piękno wcielone.

Powodzenia w szpitalu. Mi trzy lata temu, też we wrześniu, próbowali odciąć ;) rękę. Dwa miesiące byłem jednoręczny ale obecnie jest wszystko ok. Trzymaj się.

Izabela

Dołączyła: 26 Lip 2019
Wysłany: 2019-09-16, 12:50

Wycieczka, zdjęcia i poranek w chmurach super !
Nam towarzyszy podczas wycieczek,Maniek :)

kristoff73

Dołączył: 15 Maj 2019
Skąd: ST SD KGR TK SB
Wysłany: 2019-09-16, 19:06

Fasola, jak zwykle, świetna relacja! Wycieczka z przytupem przed przerwą, oby jak najkrótszą!
Fasola i Adrian, życzę zdrowia i optymizmu! Jestem w podobnej sytuacji - na rozdrożu. Z jednej strony - opis badania rezonansem pozwoliłby mi chyba starać się o rentę ;) , a z drugiej - kilka dni w rejonie świętokrzyskim (zbieram się do napisania relacji), gdzie przeszedłem ok. 75 km, dają jakieś promyki nadziei.
Бродяга. Снусмумрик. Бомж.

Wysłany: 2019-09-16, 19:09

Jak tak dalej pójdzie, to nie będzie miał kto w góry chodzić ;)
Dzięki i wzajemnie.

Wysłany: 2019-09-16, 19:18

Adrianie zdrowiej szybko również!

Wysłany: 2019-09-16, 19:26

Jak tak dalej pójdzie, to nie będzie miał kto w góry chodzić
Najwyżej zmienimy nazwę forum na bardziej realną. ;)
Na kolorowym forum za nazwanie go Klubem Zniewieściałych Emerytów (jako kos) dostałem upomnienie i to był dopiero początek dobrej zabawy. Dali się chłopcy wkręcać jak małe dzieci do zabawy w piaskownicy. ;)

Wysłany: 2019-09-16, 19:51

ceper napisał/a:
Jak tak dalej pójdzie, to nie będzie miał kto w góry chodzić
Najwyżej zmienimy nazwę forum na bardziej realną. ;)

U nas nie ma kolorowych, tęczowych i innych, są czystej krwi wilki górskie i nawet bez jednej łapy pójdą dalej ... Chyba brzmi optymistycznie ? Nic nie zmieniamy ;)

Wysłany: 2019-09-16, 19:54

Fasola, twardy chłop z Ciebie, będziesz jeszcze chaszczował wiele lat.
Gorzej jak z niecierpliwości zaczniesz po szpitalu łazić :)

FasolaNaSzlaku

Dołączył: 12 Maj 2019
Wysłany: 2019-09-16, 22:05

Za życzenia powodzenia z powrotem do zdrowia nie dziękuje ... bo a nóż coś się zje... :P :haha
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Przede wszystkim zdrowia życzę!
Hala Radziechowska, widzę, warta do odwiedzenia!

Trochę mi ta zwariowana mgła (kurz po biegaczach) przeszkadzała , bo po cichu liczyłem na coś lepszego :) Lecz jak na pierwszy raz na Baraniej Górze o tej porze było ok
Hale Radziechowską jak najbardziej polecam . Tym bardziej iż możesz tam wybrać kilka wariantów trasy ... a i widoki przy dobrej pogodzie są tam wyśmienite .

Chmury zwłaszcza robią wrażenie!

I powodzenia z operacją :ok

Jakoś musiałem przetrawić te tłumy . Z nie jednym uczestnikiem udało się nawet pogadać ... o górach :) . Na szczęście przed 7 zniknęli na dobre ... i jeszcze chwile miałem te widoki tylko dla siebie :) W sumie to i oni się ze mnie śmiali iż tak jak i oni spać nie mogę i się szwendam po górach nocą :)

Zdjęcia tym razem masz zupełnie inne. Jakby innym sprzętem robione.
Nie znaczy gorsze, ale inne.

Tak czy inaczej - fajna wycieczka, ja bym się samemu bał iść.

Jeszcze raz - dużo zdrowia!

Mam nadzieje iż znów mi nie przełożą w ostatniej chwili ... bo ileż to można czekać i czekać
Obiektywu nadal nie naprawiłem ,a ten co miałem , bał się robić zdjęć po zmroku :haha
Też się bałem ... lecz jak to ktoś kiedyś rzekł trzeba przezwyciężać strach ... w granicach zdrowego rozsądku . Tylko to nocne łażenie po nocy rozsądne to nawet w grupie nie będzie :) Choć w grupie pewniejsze . Mniejsze jest wtedy prawdopodobieństwo iż to właśnie ciebie zeżre jakiś zwierz :haha
Może kiedyś na wschód i potem powrót nocą uda mi się kogoś przekonać (najlepiej takiego wolniejszego i grubszego ode mnie ... by zwierz nim się zajął :haha )
O dziwo tym razem będąc ponad 90min na Baraniej kilka razy byłem na tamtejszej wieży i ani razu mój lęk wysokości nie dał o sobie znać ... pewnie strach przed spotkaniem po ciemku dzikiego zwierza przyćmił cały pozostały strach :haha

:brawo1

To kuruj się tam i wracaj na szlak :)
A co do strachu ... to pisałem już w odpowiedzi do posta Sokoła :)

Kolejne potwierdzenie, że chmury na zdjęciach to piękno wcielone.

Chmury , chmurki i mgła jakieś roztrzepane i niezdecydowane były tegoż poranka . Latały tam i z powrotem ...
Mi na szczęście nic nie chcą obcinać ... będą wymieniać wadliwe oryginalne naturalne części na nieoryginalne zamienniki tytanowe , czy jakoś tak . Tylko to ryzyko choć o trochę się pomylą przy wymianie to będę już nie do naprawienia :-/

Izabela 16 napisał/a:
Wycieczka, zdjęcia i poranek w chmurach super !
Nam towarzyszy podczas wycieczek,Maniek :)

Dzięki iż choć trochę się podobały
Maniek spoko taki unikatowy toż pierwszy raz takowego widzę ;)

kristof73 napisał/a:

Relacja mogła być dłuższa , lecz nie lubię się rozpisywać :)
Nie wiem jak ja przetrwam te minimum 3miesiące . Ja co rusz muszę choć na mała górkę się przejść . A tu taka długa pokuta pooperacyjna

Fasola, twardy chłop z Ciebie, będziesz jeszcze chaszczował wiele lat.
Gorzej jak z niecierpliwości zaczniesz po szpitalu łazić :)

Też o tym myślałem toż w szpitalu jest kilka pięter ... i nie jest aż taki mały to mogę się trochę poszwendać serwując sobie podejścia i zejścia raz za razem . Po za tym z tegoż szpitala niemal z każdego okna widać góry ... i do szlaku nawet blisko jest . To się może uda wymknąć jakoś przed operacją :haha
Ostatnio zmieniony przez FasolaNaSzlaku 2019-09-16, 22:14, w całości zmieniany 1 raz

Wysłany: 2019-09-16, 22:05

Wyskoczy przez okno albo zacznie zjeżdżać po poręczy ;)